Mora mi er faktisk sitert i Dagbladet.
Artig greie dette med førerløse biler, men jeg har mine tvil om de er rett rundt hjørnet. Ihvertfall om de skal gå noe særlig fortere enn den jeg prøvde, og da går du nesten fortere selv.
Men de kan skape spennende teknologiløp på veien mot målet, som kan kombineres med annen teknologi for trafikkstyring og sikkerhetssystemer i bil. Bra at teknologi- og forskningsmiljøene ved Sintef er med på dette også.
Innrømmer glatt at jeg også stiller meg lagelig til for retoriske morsomheter ved å sitte henslengt i en bil med påskriften førerløs... (VG)
Artig greie dette med førerløse biler, men jeg har mine tvil om de er rett rundt hjørnet. Ihvertfall om de skal gå noe særlig fortere enn den jeg prøvde, og da går du nesten fortere selv.
Men de kan skape spennende teknologiløp på veien mot målet, som kan kombineres med annen teknologi for trafikkstyring og sikkerhetssystemer i bil. Bra at teknologi- og forskningsmiljøene ved Sintef er med på dette også.
Innrømmer glatt at jeg også stiller meg lagelig til for retoriske morsomheter ved å sitte henslengt i en bil med påskriften førerløs... (VG)
Kommentarer
Spørsmålet mitt er som følger. Trafikkulykker kan det i teorien bli mindre av med førerløse biler, men i kva samanheng vil dette gjere noko med den økte biltrafikken, bilkøer og forurensing?