Gå til hovedinnhold

Snu trenden - vinn valget

Her er et knippe av Arbeiderpartiets stortingskandidater som forteller deg hvorfor du må bidra til at vi fortsatt skal finne løsninger SAMMEN i Norge. Om alle bare skal være sin egen lykkes smed, som de synger i FrP-sangen - ender vi med at fellesskapet rakner og alle blir tapere.

En bedre skole og en bedre eldreomsorg er viktigere enn store skattekutt til de som har mest fra før, og uthuling av Arbeidsmiljøloven for folk flest.

Vi trenger hverandre her i lille, store Norge. Stem Arbeiderpartiet. Bli med på laget, snu trenden - så vinner vi valget. Sammen.

Se video her: - meld deg til tjeneste her: Arbeiderpartiet



Nå har jeg registrert meg på Bloggurat.

Kommentarer

Elling sa…
Du er for oppegående til å forsöke å selge så mye svada. Du er et typisk eksempel på at Ap kunne ha kommet lenger med alle mulighetene som oljen gir men sådant krever lederskap, en del omeletter på bekostning av egg, kompetanse og evnen til å entusiasmere og levere. Dere har latt skoleungene i stikk, latt Norge bli en C-nasjon i forskning og est byråkratiet med en faktor 6 i forhold til Sverige siden 1996. Du sitter som fylkesordförer, et garnityr som bare flyr i veien. Nå er det for sent og dere kommer forhåpentligvis aldri tilbake etter at vetskantsdynastiene blri nedkjempet i denne valgkampen.
Anonym sa…
Trenden som nå er..har AP sjøl bidratt til i alle år de har sittet i regjering. Folk er lei av en regjering som bruker masse tid på å bli enige internt...og nå ser vi nok en gang trenden på at rødgrønne partier går ut med valgløfter i valgkampen som vi vet kastes ut av vinduet på Soria Moria pga av behovet om å stå samlet med makta. Takk for at du gjør meg ennå mer trygg på at Frp er partiet å stemme på ved dette valget!!
Anonym sa…
Endelig er det valg. vår eneste lille mulighet til å selv være med å skape endringer. tror det er fint med et skifte nå. Byråkratiet blir bare mer og mer innfløkt og livet vanskeligere for oss normale mennesker. Stor oppfinnsomhet mht. skatte og avgifter med miljø som alibi. Det neste blir vel at man må oppgi antall toalettruller på selvangivelsen slik at man betaler en miljøavgift for dette på slutten av året. Og da må man naturligvis ta hensyn til et minstefradrag på tre tørk pr. dag samt en korreksjonskoeffisient på 1,2 for antall besøkende hos husstanden.
Jeg må si jeg er fed up med alle disse infløkte reglene og ønsker meg egentlig bare et enklere liv. Og det tror jeg at jeg vil få med FrP.
Anonym sa…
"Om alle bare skal være sin egen lykkes smed, som de synger i FrP-sangen - ender vi med at fellesskapet rakner og alle blir tapere. "

Med dagens styretsett er fellesskapet og velferdsstaten norge borte før barnebarna våre rekker å begynne på skolen og vi skal på gamlehjem:

"En bedre skole og en bedre eldreomsorg er viktigere enn store skattekutt til de som har mest fra før, og uthuling av Arbeidsmiljøloven for folk flest."

Kan AP nevne en ting som har blitt bedre med skolen de siste 15 årene?
Hvordan har det gått med eldreomsorgen?
Hvordan vil det gå med eldreomsorgen når eldrebølgen+den innvandrende eldrebølgen slår til?

Nei du, fortsett å stemme AP dersom du virkelig har klokketro på politikk som funket for 40 år siden. Verden forandrer seg, USA har fått en svart president, kanskje på tide at Norge også foretar noen smarte grep..
Anonym sa…
Viktigste for meg er å minske byråkratiet. I første omgang fjerne fylkeskommunen. (Hva som er funksjonen til den utenom å holde folk i arbeid vet ikke jeg). Få strammet inn innvandringen er også meget viktig.
Eldreomsorgen og skolen er jo et sorgens kapittel her i Norge. Og det er meget arrogant av AP som mer eller mindre har styrt dette landet kontinuerlig går ut med valgløfter til skole og eldre gang etter gang. Lurer på om folk virkelig er dumme eller rett og slett naive og godtroende som hører på disse lovnadene hvert fjerde år.
"Gi til de rike og la eldreomsorg og skole få mindre" er noe AP folk er meget dyktige å nevne i sitt forsøk på skremselspropaganda. Det er tydelig at AP ikke er det mest nytenkende partiet her til lands. INNOATIV tenking er en fin ting.
Etter hva jeg har lest så har vi 970000 offentlige ansatte, ca 1100000 på trygd, og 8-9000000 i utdanning i dette landet som har ca 4,5mill innbyggere. Er det virkelig så vanskelig å se hvor en kan hente penger ifra. Få slanket unna de unyttige stillingene i det offentlige (fylkeskommunen, sammenslåing av kommuner, forenkle regelverk). Få disse ut i arbeid i det private næringsliv. Hva skjer da tro? Jo da slipper vi som betaler inn til fellesskapet å lønne disse personene, samt at de faktisk blir med å bidra med penger til fellesskapet.
Akkurat det samme bør gjøres med de trygdede, jeg er 100% overbevist om at veldig mange av disse ønsker seg ut i arbeid. Og da bør det legges til rette for det, samtidig så bør det også lønne seg og arbeide, for sånn som det er idag så er det faktisk ofte mer lønnsomt å være på trygd.

Lurer på hvordan dette landet hadde vært uten oljen, altså med de samme forutsetningene som f.eks Sverige. Og desto mere skremmende hva skjer når våre oljelagre er brukt opp.
Fortsetter dere sosialister i veldig mange år til så gruer jeg både for min og mine ungers fremtid.
Begynn å gjøre Norge mer effektivt, vær litt innoativ. Det finnes løsninger utenom mer skattlegging, bompenger, høyere avgifter osv. Det er iallefall noe FRP prøver på. Derfor får de min stemme.
Anonym sa…
Det er en ting jeg lurer på: Hvilke jobber er det i det private næringsliv som står åpent til alle de som nå skal ut i det private næringsliv og som tidligere har jobbet i det offentlig? Det sies også at da slipper vi å betale inn til det offentlige, men hvem skal betale plassen som pensjonisten har fått på det private sykehjemmet? Skal private sykehjem bli drevet av midler fra det offentlige, eller av Rimi Hagen, som på sin side vil få flere milioner i skattelette hvis formueskatten forsvinner? Vi skal heller ikke glemme at det var griskheten til "enkeltmenneske" som har ført til finanskrisen.
Anonym sa…
Så det du sier er altså at de som arbeider i det offentlige ikke er kompetente nok til å få seg jobb i det private?
Plassen til pensjonisten kan jo da bli betalt med midlene en får av å slanke byråkratiet???
Og ja det er det offentlige som skal betale de private aktørene som eventuelt starter opp et sykehjem.
Formueskatten går på arbeidende kapital. Desverre så klarer ikke dere sosialister å se forbi Stein Erik Hagen og helt frem til bønder, småbedriftseiere osv. Kanskje det hadde åpnet seg noen arbeidsplasser i det lokale snekkerfirmaet som noen byråkrater kunne begynt som hjelpearbeider hvis formueskatten hadde blitt fjernet?
Herregud da mann er det virkelig så vanskelig å se dette?
Bruk hodet litt, tenk litt selv.

Populære innlegg fra denne bloggen

Senator Arlen Specter (R-PA), 79 år tar gjenvalg i 2010

Arlen Specter er republikanernes mann fra Pennsylvania. Han er en av de lengstsittende senatorene, og har hatt sete siden 1980. Bildet som illustrerer denne bloggposten viser Arlen Specter rekonstruere "single-bullet"-teorien bak mordet på Kennedy. Specter var medlem i Warren-kommisjonen, nedsatt av President Lyndon B. Johnson i oktober 1964 for å etterforske mordet på John F. Kennedy.  Hvis den offisielle teorien om at Lee Harvey Oswald var alene om mordet, og ingen andre var innblandet, måtte det finnes en forklaring på de åtte skadene som var påvist hos Kennedy og mannen som satt foran ham - Guvernør i Texas John Connaly . Det ble nemlig avfyrt kun tre skudd. Ett av dem bommet. Ett skudd gikk gjennom halsen til Kennedy, og ett skudd traff Kennedy i hodet slik at en del av hodet ble revet av (se Zapruder-filmen ). Poenget er bare at også Connoly fikk flere skader, både i håndleddet og i brystet.  Warren-kommisjonen kom opp med en teori om at kulen som gikk gjennom presiden

Spotify for iPhone - sorry

Idag lasta jeg ned Spotify for iPhone. Greit å sjekke hvordan det er, tenkte jeg - bare for å oppdage at jeg må betale 99 kr måneden eller 1188 kr i året for å bruke den. Den har riktignok offline-funksjon, slik at du kan høre musikk uten å belaste tellerskritt, noe som bare skulle mangle. Likefullt. Etter å ha vurdert saken raskt litt fram og tilbake, ser jeg ingen grunn til å oppgradere Spotify-abbonementet mitt med 1188 kr pr år som konsekvens. Jeg har råd, men ser faktisk ikke helt poenget. Jeg kjøper musikken min uten å mukke på iTunes, siden jeg synes de som lager musikk fortjener at jeg betaler for det, men etter hva jeg har hørt tjener de særdeles lite på Spotify - om jeg er betalende eller ikke. Jeg er åpen for at jeg som nylig fylt 40 ikke er den generasjonen som forstår genialiteten i dette, men samtidig vet jeg utmerket godt at mine tenåringsbarn vil slite tungt om de både skal skrape sammen penger til en iPhone med et abbonement som funker for dette uten å ruinere dem, og

Bra Jens!

Årets nyttårstale fra Statsministeren var en klok og god tale. Både når det gjelder finanskrisen og de utfordringer og muligheter den skaper for satsing på nødvendig opprusting av offentlig infrastruktur og hvordan vi gjennom å satse klimavennlig kan skape nye muligheter for verdiskaping. Men ikke minst er jeg glad for klar tale om situasjonen i Midtøsten, der Statsministeren understreker at den israelske okkupasjonen må ta slutt: Fred for folkene i Midtøsten kan ikke vinnes gjennom våpenmakt. Det er bare en vei til virkelig fred: - Slutt på okkupasjonen.  - Sluttfør forhandlinger om en varig fred. - Gi både palestinere og israelere den tryggheten de fortjener. - Våpenbruken må stoppe.  - Nødhjelpen må komme fram. - Sivilbefolkningen har lidd nok. Hele nyttårstalen  (SMK). Omtale i Dagsavisen,   VG og Dagbladet .