Gå til hovedinnhold

FrPs beste venner II

FrP får millioner av millionærene og milliardærene (Db, e24). Det skulle bare mangle. Stein Erik Hagen, Christian Sveaas m.fl. har jo bevist at de kan å håndtere penger og gode investeringer. Å investere i at FrP skal få avgjørende innflytelse over norsk skattepolitikk, vil sannsynligvis være blant de mest lønnsomme investeringene de noensinne har gjort, om de lykkes. Ingen får større avkastning på en FrP-dominert Høyreregjering enn landets rikeste. Folk flest vil måtte betale mer i form av økte egenandeler og privatisert velferd hvor lommeboka styrer kvaliteten på det du tilbys.

FrP er partiet for de priviligerte. For mitt vedkommende er jeg langt mer bekvem med at partiet mitt er på lag med LOs 867 000 omsorgsarbeidere, håndverkere, post- og butikkansatte, industriarbeidere, sjøfolk, sjåfører og andre representanter for folk flest.

Oppdatert: Jens har helt rett! (VG, Db)

I bunn og grunn dreier det seg om hvem det er som skal bestemme mest i landet. De få rike eller folk flest.

Kommentarer

Synes det er ganske utrolig at dere fortsatt rir på gamle klasseskiller i skattedebatten. Grensegangene dere drar var nok høyst relevante til langt ut på 50-tallet men er det ikke idag.

Skattedebatten handler overhode ikke om bestevenner. Den handler om hva som er riktig og gal beskatning og om hva som gir verdiskaping som gavner hele landet.
Så det er pur tilfeldighet at det er blant Norges desidert rikeste vi finner FrP og Høyres ivrigste støttespillere? Det er også pur tilfeldighet at nettopp Hagen og Sveaas som har gitt 2 mill hver til FrP, vil få 5 mill hver, hvert år, i skattekutt på formueskatten alene.

At disse har blitt milliardærer i et land som styres på en måte de mener er ødeleggende for å lykkes som forretningsmenn, er også interessant. Synes Torger Reve oppsummerer bra, og forøvrig også Viktor Normann. Reve forteller at Norge er i verdenstoppen når det gjelder et godt klima for næringsvirksomhet, og Norman slå hull på Høyres rop om skattekutt for å løse enhver situasjon.

Det er du og dine liketenkende som henger igjen i gamle dogmer, Kjetil. På tide å bryte ut?

Viktor Norman: Regningen takk
Torger Reve: Norge er i verdenstoppen
Anonym sa…
Vel det er klart at Hagen og Sveås er "folk flest".Hva som er riktig og gal beskatning kan man diskutere langt inn i evigheten,men hva i helvete har verdiskapning med å gjøre at milliardærer, dvs private kjøper seg politikere.For det er det som det er snakk om,det betyr jo at det er rikingene som i såfall får denne "verdiskapningen" de andre får smuler fra de rikes bord.Og som T O S påpeker,hvordan i helsike har disse rikingene klart å krafse til seg så mye penger hvis Norge er dette kommunistlandet som Freppere og annet rask kakler om 24/7.Håper K R i solidaritet med Hagen&co gir alt han tjener til dem.T J
Jeg skjønner behovet for å fremstille Frp som hovedmotstanderen og ikke minst klistre "rikmannsstempelet".

I 2005 fikk Frp 581 389 stemmer. Som var 22,1% av stemmene. Snittmålinger nå viser en enda større oppslutning.

Så enten må landet bestå at en utrolig masse rike mennesker eller så er de bare så dumme at de ikke skjønner sitt eget beste?

Jeg tror Aps strategi er avslørt for lenge siden. Men det er god underholdning.
Anonym sa…
Nei jeg tror ikke at det verken er så mange rike eller,dumme.Hvordan definerer man dumskap forresten?Men at Frp strategi er å spille mye på fremmedfrykt samt nasjonalisme hjelper godt er det ingen tvil om.Det har man nok av eksempler på i historien at er et godt virkemiddel.Når aviser som DB og VG tilstadighet bruker enhver anledning til å skrive om Afrika Somalia eller midtøsten,hvor folk kan sitte å spy ut den ene tullete påstanden efter den andre og folk leser dette og tar alt for god fisk så glemmer man stort sett alt annet.Når kommentatorer skriver at de stemmer på Frp utelukkende pga innvandring så tyder det på at resten av partipolitikken neppe er så viktig.Hvorhvidt AP strategi er avslørt eller ikke spiller ingen rolle hvis folk stemmer på dem,det er tross alt endel av oss som ikke faller for billig slagord retorikk fra tåkelurene i Frp heller, det som er avgjørende er hvilke leir som bir sittende igjen som vagets vinnere ikke hvem som skriker høyest.T J
Håkon sa…
I et sant demokrati er det bare AP som får støtte i valgkampen!

Populære innlegg fra denne bloggen

Senator Arlen Specter (R-PA), 79 år tar gjenvalg i 2010

Arlen Specter er republikanernes mann fra Pennsylvania. Han er en av de lengstsittende senatorene, og har hatt sete siden 1980. Bildet som illustrerer denne bloggposten viser Arlen Specter rekonstruere "single-bullet"-teorien bak mordet på Kennedy. Specter var medlem i Warren-kommisjonen, nedsatt av President Lyndon B. Johnson i oktober 1964 for å etterforske mordet på John F. Kennedy.  Hvis den offisielle teorien om at Lee Harvey Oswald var alene om mordet, og ingen andre var innblandet, måtte det finnes en forklaring på de åtte skadene som var påvist hos Kennedy og mannen som satt foran ham - Guvernør i Texas John Connaly . Det ble nemlig avfyrt kun tre skudd. Ett av dem bommet. Ett skudd gikk gjennom halsen til Kennedy, og ett skudd traff Kennedy i hodet slik at en del av hodet ble revet av (se Zapruder-filmen ). Poenget er bare at også Connoly fikk flere skader, både i håndleddet og i brystet.  Warren-kommisjonen kom opp med en teori om at kulen som gikk gjennom presiden

Spotify for iPhone - sorry

Idag lasta jeg ned Spotify for iPhone. Greit å sjekke hvordan det er, tenkte jeg - bare for å oppdage at jeg må betale 99 kr måneden eller 1188 kr i året for å bruke den. Den har riktignok offline-funksjon, slik at du kan høre musikk uten å belaste tellerskritt, noe som bare skulle mangle. Likefullt. Etter å ha vurdert saken raskt litt fram og tilbake, ser jeg ingen grunn til å oppgradere Spotify-abbonementet mitt med 1188 kr pr år som konsekvens. Jeg har råd, men ser faktisk ikke helt poenget. Jeg kjøper musikken min uten å mukke på iTunes, siden jeg synes de som lager musikk fortjener at jeg betaler for det, men etter hva jeg har hørt tjener de særdeles lite på Spotify - om jeg er betalende eller ikke. Jeg er åpen for at jeg som nylig fylt 40 ikke er den generasjonen som forstår genialiteten i dette, men samtidig vet jeg utmerket godt at mine tenåringsbarn vil slite tungt om de både skal skrape sammen penger til en iPhone med et abbonement som funker for dette uten å ruinere dem, og

Bra Jens!

Årets nyttårstale fra Statsministeren var en klok og god tale. Både når det gjelder finanskrisen og de utfordringer og muligheter den skaper for satsing på nødvendig opprusting av offentlig infrastruktur og hvordan vi gjennom å satse klimavennlig kan skape nye muligheter for verdiskaping. Men ikke minst er jeg glad for klar tale om situasjonen i Midtøsten, der Statsministeren understreker at den israelske okkupasjonen må ta slutt: Fred for folkene i Midtøsten kan ikke vinnes gjennom våpenmakt. Det er bare en vei til virkelig fred: - Slutt på okkupasjonen.  - Sluttfør forhandlinger om en varig fred. - Gi både palestinere og israelere den tryggheten de fortjener. - Våpenbruken må stoppe.  - Nødhjelpen må komme fram. - Sivilbefolkningen har lidd nok. Hele nyttårstalen  (SMK). Omtale i Dagsavisen,   VG og Dagbladet .