I to omganger har min sønn, som går på ungdomsskolen, blitt oppringt på mobiltelefon av et selskap som forteller ham at han har vunnet en premie. Premien er "lekre herretruser" fra Provea - eller TONO International (vanskelig å si).
Første gangen takket han forfjamset ja til å motta "premien" som var et par boxer-shortser. Premien ankom vår adresse med beskjed om at boxer-shortsene var gratis, men han måtte betale porto, samt at han nå var blitt abbonent på herretruser(!).
Jeg sendte umiddelbart en mail til selskapet 13. februar 2009:
Dere skal umiddelbart stanse forsendelse av underbukser til min sønn:
XXX XXX XXX
Jeg orker ikke anmelde deres måte å rekruttere kunder på nå, men ingenting av det dere sender hit vil bli betalt, og om dere forsøker å opprettholde leveransene, eller forsøker å fremme noen økonomiske krav mot mun mindreårige sønn, vil jeg ta meg bryet med å både anmelde dere, samt sikre rikelig offentlig omtale.
Dette til orientering.
Tore O. Sandvik
Lørdagen etter kom svaret fra Provea:
Vi takker for din henvendelse angående en bestilling hos oss, og har notert at det her dreier seg om et barn.
Som du sikkert forstår er det vanskelig for oss å bedømme om personen som har skrevet under på bestillingskupongen eller som har bestilt via telefonsalg, er myndig eller ikke.
Vi har avsluttet medlemskapet og nullstilt kontoen. Du kan naturligvis beholde varene uten kostnad.
Vi beklager missforståelsen.
Vennligst oppgi ovenstående referanse ved all ny kontakt i forbindelse med dette.
Med vennlig hilsen
Kundeservice
Ellen
Min sønn har aldri sendt inn en eneste kupong, eller skrevet under på et eneste bestillingsskjema til dette svindel-selskapet. All henvendelse har skjedd fra dette selskapet til min sønn om en "premie" han visstnok skulle ha vunnet, og han har ikke takket ja til å tegne noe som ligner på et truse-abbonement.
Imidlertid stanset de leveransene og jeg slo meg til ro.
Men; her forleden mottok min sønn nok en gang telefon hvor vedkommende gledestrålende kunne gratulere ham med en premie. Friskt i minne sin noe grumme far etter forrige runde om "premier" i posten - meddelte han at dette hadde han vært borte i før; han var IKKE interessert i noe premie.
Men. Idag dumper et brev ned i postkassen fra TONO International. Øverst i høyre hjørne står det Provea. De innleder:
Kjære "min sønn",
Telemarketingfirmaet Haugesund TM i Haugesund som markedsfører vårt produkt TONO på oppdrag fra oss, har informert oss om din bestilling av 2009-05-19 på vårt aktuelle, eksklusive velkomsttilbud: 1 par boxershorts (eller klassiske herretruser) for kun.... osv..
(...)Du kan benytte din angrerett fram til 2009-06-09 (16.00) som du i såfall gjøre gjennom å ringe oss på telefon 800 193 27 (dagtid) eller via http://www.webcancel.com (...)
(...)Annenhver måned blir du presentert for og foreberedt på en ny pakke med to par boxershorts for kun(...)
Jeg gidder fortsatt ikke bruke tid på å anmelde disse, bortsett fra å sende lenke av denne bloggen til Forbrukerrådet. Jeg tar heller ikke sjansen på å ringe 800-nummeret - det koster sikkert flesk.
Flere som har vært borti disse?
Her er web-sida til selskapet:
Provea
Kommentarer
Eg bestilte noke frå dei via ein annonse i Norgesmagasinet for mange år siden, sikkert 8år siden. For 1 måned siden dumpa det ned 2 pakker i mitt navn, herreundertøy og dameundertøy på mi gamle adresse. I størrelser som var heilt på jordet og undertøy som eg aldri hadde bestilt om eg var ved mine fulle fem.
Eg ringte og sa kva eg syns om dette. Dei prøvde seg med at eg hadde bestilt det og glømt det, at nokon andre kunne bestilt det til meg...
Dama påstod det hadde skjedd ein feil, med navn eller kundenummer osv, osv. Eg ba dei slette meg for alltid og det skulle ho gjere, blei frekk på slutten til og med.
Og i dag fekk eg beskjed frå dei som bur der på mi gamle adresse; ein ny pakke...
Så no blir det klage til Forbrukerrådet.
Jeg modtager fortsat varer fra TONO på baggrund af at jeg før har skrevet til dem at jeg ikke ønsker at modtage flere af deres produkter. -og har endvidere meddelt dem at min anden opsigelses-mail vil blive gemt og sendt til de rette instanser hvis det i fremtiden skulle blive nødvendigt.
Nu må vi se hvad der sker.
Med venlig hilsen:
tomasjrasmussen@gmail.com - Gillesager / Brøndby - Dk
Jeg ble oppringt i går og rakk ikke engang å si nei før de la på igjen. Eneste jeg rakk å spørre om, var om det var gratis. Nå har jeg lest meg til at man må betale porto. Har du email adressen til firmaet? Jeg ringte, men skal også sende en mail samt blindcopy til forbrukerombudet.
På forhånd takk!
Jeg har sendt epost. Der jeg forlangte å bli fjernet fra systemet og at de aldri skulle kontakte meg igjen. Vi får se hvordan det går.
Eg søkte deretter på Tono international på internett, og fann denne bloggen, som styrkte mistanken min mot firmaet. Eg prøvde å ringja nummeret opp igjen fleire gonger, men kjem berre fram til ein automatisk telefonsvarar som takkar for oppringinga og ynskjer deg ein fin dag vidare...
Jeg har aldrig bestilt provea eller tono, dette kunne jeg simpelhen aldrig finde på for jeg køber normalt kun ret dyrt mærketøj.
Men pludselig begyndte jeg for nogle måneder siden at modtage boksershorts fra både provea og tono. Jeg har mange gange både skrevet og ringet til dem og medelt at jeg ikke vil have noget med dem at gøre. De har aldrig svaret på mine skriftlige henvendelser, og når jeg har ringet har de blot sagt at jeg skulle se bort fra regningerne og jeg kan bare smide pakken ud eller sende den tilbage. Men de fortsætter stadig hver måned med at sende deres crap.
Jeg har tilbage sendt de fleste af pakkerne og nogle gange kommer de bare igen nogle dage efter.
Jeg har seriøst tænkt på om man ikke kan stævne dem for cikane!? Men man skal nok selv betale en advokat. Er der nogen der ved hvor man kan henvende sig i danmark?
/Frank
Ble i en periode til stadighet oppringt av telemarketing firma fra Haugesund. Det var et 52000160 nr. Av min skeptiske natur unlot jeg å svare på alle henvendelsene. Men en dag tok tålmodigheten slutt og jeg svarte. Før jeg hadde rukket å si noe som helst, så hadde jeg fått vite at jeg var den heldige vinneren av boksershorts og at de bare ville bekrefte addresse og størrelse. Jeg rakk å spørre om jeg ble bundet til noe, hvilket han svarte nei og at det var gratis. Så la han på, før jeg klarte å si noe mer.
Nå har et lignende brev som i bloggposten dukket opp i min postkasse. Jeg er sur. Først og fremst fordi det er en gal fremstilling av angrerett og frister i brevet (de har latt fristen gå fra tlf.samtale, eller "bestilling" i deres øyne. Hvilket er galt pr lovens forstand, hvor det skal løpe fra produktet mottas, jfr lov om angrerett.)
Videre svares det ikke på kundeservice telefonnummeret. Den har jo minimale tilgjengelighetstider fra før av.
Jeg prøvde avbestillingsnummeret som de oppga i brevet skulle være på nett og webcancel.com. Fikk ingen bekreftelse på at varene var avbestilt. Har prøvd å rote frem en e-post addresse nettsiden deres. Men den er en ".ch", så tviler på at jeg får noen fornuftige svar.
Denne form for salg er i beste fall i gråsonen, om ikke svindel.
Eller et tlf nr jeg kan ringe?
Per
Jente på 24 som bor i Bergen. Ble i dag oppringt av tlf nr 51213670 med samme "handlingsmønster" som dere andre her. Ringte opp men fikk samme melding, "Nummeret er ikke i bruk". Er det noen mulighet for at de kan belaste telefonabonemanget mitt? Ser liksom ikke hvorfor de skal drive å terrorisere på telefon om det ikke gir noen avkastning...?
Merkelige greier altså!
Jeg ringte 1881 og spurte hvordan dette var mulig - en hyggelig dame der kunne ikke gi noe konkret svar da hun selv syntes dette var merkelig, men det hun kunne fortelle var at de fikk utrolig mange henvendelser om dette daglig, ikke bare ang det nr jeg refererte til, men til en rekke nr.
Problemet for oss er at det er et callsenter - de ringer opp mange på en gang, den som først svarer får samtalen, de andre som svarer i senere får bare høre at det blir lagt på.
Ufattelig irriterende når dette skjer hver eneste dag.
Dersom de ringer mindreårige, så er det to mulightere her - tlf nr til barnet står på en av foreldrene, eller de ringer fra tlf katalog nog ikke fra kjøpte lister.
Det er en lov som sier at lister skal vaskes hver 3. måned bl.a. da mot reservasjonsregisteret og døderegisteret til Brønnøysund, men dette fungerer overhodet ikke.
Min datter på 12 har mobil, nr er ikke registrert noe sted annet enn det som loven krever - allikevel får hun sms med reklame og blir oppringt av selgere - hvordan det er mulig fatter jeg ikke.
Jeg håper at du som opprettet denne bloggen sender alle kommentarene til forbrukerrådet, eller kanskje vi skal gå til en felles anmeldelse for telefonsjikane - for det er det det kalles når noen ringer deg daglig uten å si noe :-)
Jeg har også over de siste 3 dagene mottatt flere opprigninger fra samme telefonnr. De første gangene la de på da jeg tok telefonen, men nå nettopp da jeg svarte, fikk jeg spørsmålet "Er det Marianne?" Da jeg svarte "Ja", sa mannen "Ok", og la på! Det var helt tydelig en mann av utenlandsk opprinnelse pga aksenten, men ellers er det jo umulig å vite hvem som står bak, eller hva vi kan gjøre for å forhindre at noen tapper inn på våre abonnementer og ringer for våre penger.. Jeg blir garantert med på en felles anmelding eller rapport til Forbrukerrådet! Bare gi beskjed til min e-postadresse, så er jeg med. Ellers har jeg hørt om at det på noen telefoner går an å blokkere noen nummer... Kanskje det er noe å vurdere? Men om de bruker flere ulike nr er det verre..
Ble oppringt av 51213670 i dag, og da jeg svarte la de på..
Heldigvis fannt jeg denne bloggen her, da jeg søkte på 1881. Ellers som tidligere nevnt her; ingen oppføring.
Kan bli FORBANNA, men det hjelper ikke, så lenge det er lovlig med slike callsenter.. Ignorere nummeret, alt vi kan gjøre vil jeg tro.
Har ikke tatt meg tid til å lese igjennom noe utenom det innledende innlegget.
Har selv blitt kontaktet av disse. Takket ja til 2 stk gratis boxershortser fra Tono. Porto skulle jeg stå for. Jeg syntes dette virket på rart, så jeg spurte om det var andre betingelser; og svaret var nei. Det var det ikke. Mottok pakken, og det viste seg at det var som kjent et abbonoment knyttet til dette. Pakken er sendt i retur. Venter spent på hvordan de følger dette opp.
Jeg henger meg på dere andre, har selv blitt oppringt nå i ca 2uker fra dette 51213670 nr. Har ikke svart da jeg er særdeles skeptisk av natur til ukjente nummer og ikke spesielt fan av telefonselgere.
Har ikke mottatt noe undertøy i posten enda, men er vel kanskje bare å vente i spenning?
Skeptisk!!!
Lier
Jeg har i mange år hatt mitt nr reservert for reklame og telefonselgere, så dette provoserer meg kraftig!
Er og redd det kan være en form for svindel!
Hvis det kommer opp noe brukbart, skal jeg gi beskjed :-)
Det kan virke som om dette telefonnummeret tilhører et callsenter (telefonsalg), og at det blir oppringt flere nummer på en gang. Den første som tar telefonen blir da koblet opp til en selger, og resten av samtalene blir avbrutt. De fleste callsenter benytter seg av en telefonsvarer, slik at når du ringer opp nummeret får du informasjon om hvem som har ringt, men det er tydeligvis ikke tilfellet med nummer 51213670.
Jeg søkte på dette nummeret på google, og det er ut som om det er flere som har samme problemet som deg. F.eks er dette nummeret nevnt på www.telefonterror.no, http://www.telefonterror.no/?finn=51213670.
Dessverre er det ikke noe vi som telefonoperatør kan gjøre med dette, da nummer 51213670 ikke er et Ventelo-nummer.
Ta gjerne kontakt igjen dersom du har spørsmål eller kommentarer.
Med ønske om en fin dag!
Med vennlig hilsen/Kind regards
Caroline Andersen
Kunderådgiver Ventelo Kundesenter
Ventelo
Dette er provoserende. Hva kan man gjøre?
Har i heile dag blitt oppringt av 51213670!
Då eg søkte opp nummeret vart eg kopla opp mot denne sida!
Har no oppretta kontakten "Svindel!!" på dette nummeret!
Dei sender vel ikkje "premiar" til folk som ikkje svarer på telefonen??
Det har eg isåfall ikkje råd til!
Eirik, Fattig student!!
sko har slette skoilltn av jævlan har æ møtt dem, e blidd seriøst terrorisert i tre dager nå..
googla nr å kom inn hit, ser ut som æ ikke e aleina..
Tore
Takket sterkt nei når jeg ble oppringt, men de overhørte meg og fortsatte og snakke.
Fikk idag telefon fra moren min som sa at det hadde kommet et brev som spurte om jeg ville takke Ja eller Nei til dette tilbudet. Men takker jeg nei, blir det nok sendt uansett.
Og stopper du å betale for produktene dems kan i hverstefall inkasso bli innviklet i dette.
Skulle dette skje så blir det å ta seg en hyggelig spasertur til TONO med balltre og få fjernet et par kneskåler...
Ser at jeg ikke er den eneste med problemer med dette selskapet her. Men jeg har ikke tatt i mot noen telefon eller noen ting i det hele tatt. Og når jeg sjekket posten i dag har jeg jammen meg fått en pakke fra de, som jeg angiveligvis har bestillt???? Ehhhh...nei, jeg har ikke svart ja på noen ting.. Dette er høyst mistenksomt! Jeg liker ikke jeg plutselig er blitt kunde der med kundenummer og alt det uten å ha ha gått inn for det selv!!At det går ann!
+46927651300.de skal vel si igjen at jeg har vunnet en boxer. Sist de ringte meg var i mai/juni,. da snakka de om at jeg hadde vunnet en boxer. spørte om strl osv. flotte greier tenkte jeg og sa ja ,(var litt stressa på tidspunktet med en lyd jobb). de skulle sende meg et angrefristskjema , men det måtte jeg ikke svare på, da fikk jeg ikke premien min. har ikke gjort noe med pakka. men prøver de seg igjen , skal de få et mic stativ der sola ikke skinner!!
http://www.haugesund-tm.no/
ble oppringt fra 51213670 for en stund siden gang på gang. Nå bruker de 51213678 og når man ringer opp igjen så blir man henvist til dette selskapet.
Svein
Er det ingen som får stoffet dette? Jeg har greid å miste brevet hvor kundenr. mitt står. Hvilken mailadr. sender dere til? Noen tips til en fortvilt videregående-elev?
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere JavaScript for å kunne se adressen
Jeg er oppringt flere ganger daglig fra 51213678. Ingen svar å få.
Disse må man rette en samlet kamp mot.
eag
Jeg gikk rett inn på nettet og fant denne bloggen, og fant ut at min skepsis var med rette.
Nå ser jeg at de har prøvd å ringe meg igjen, og jeg har tatt kontakt med VG for å høre om de evt kan lage en sak på det. Kanskje vi kan få en slutt på dette her, dette må jo være regelrett svindel.
Min sønn takket NEI.
Fikk velkomstbrevet i postkassen 2 dager etter.Har nå takket nei på nettet....så får vi se!
Ser du Anders har skrevet at du har kontakta Vg, er det noke anna me kan gjere også? Eg har sluppe unna telefonterroren, men er dritlei pakkane med undertøy som eg aldri har bestilt!
Var ikke gått å forstå hva de ville da personen som ringte snakket så utydelig.. han la på før jeg skjønte hva det var.. håper jeg ikke får "mamelukker" i posten pga av det. Vel, takket være denne siden vet jeg hva det var de ville meg.. og i og med at jeg bare svarte: hæ - hva sa du? - skjønner ikke hva du sier så håper jeg det har gått bra..
Jeg ba de ryke å reise :-)
Ingen som kan anmelde de til de grader?
Oppringt, takket nei, fikk brev om at bestilling var bekreftet. Ringte dem og forlangte brev med bekreftelse på at min informasjon er slettet fra kunderegisteret, samt en norsk kontakadresse, og en signert beklagelse fra selgeren som hadde ring. Så får vi se hva som skjer.
Ble oppringt av overnevnte svenske dame, som tilbød meg en gratis boxershorts. Jeg sa ordrett "nei, jeg er ikke interessert i det".
Hun fortsatte da med: "er du virkelig ikke interessert?". "Du får den helt gratis, som et prøveprodukt". "Vi er så overbeviste på kvaliteten på vårt produkt, at vi vil du skal prøve det og vi er sikre på at du blir fornøyd".
De hadde altså så god tillit til sitt eget produkt, at de ville jeg skulle teste det (gratis), og at jeg skulle bli så overbevist at jeg ville bestille flere (mot betaling).
.........
DET BLE IKKE:
*Informert om at dette var et type abonnement (det ble gitt inntrykk at det var, om ønsket, åpent for videre bestilling på egenhånd)
*Opplyst om at man måtte betale porto (så mange hadde fått opplyst det, men ikke jeg)
*Opplyst om at man meldte seg inn som kunde i et selskap ved å oppgi sin størrelse i undertøy!
..........
Ikke en gang en muntlig kontrakt ble inngått, ettersom jeg ikke ble informert om noenting annet enn at jeg kunne få en bokser (som reklame) i min størrelse.
- Stein Tore
1. www.webcancel.no
2. Tast inn id-nummer, etterfulgt av enter. Vent til nytt felt kommer opp under if-feltet.
3. Tast inn post nr., trykk ok.
Spørsmål:
Når bestillingen er annullert, vil det si at man slipper å ha noe mer å gjøre med provea/tono?
Noen som har klart å komme seg unna svindelen?
www.webcancel.com
Jeg er med på en evt anmeldelse skulle det gå så langt.
thorstokke@hotmail.com
I det påfølgende brevet stod det en angrefrist til 3/11.
Har nå avbestilt (2/11) og håper jeg slippe å høre fra dem igjen.
Noen som har kontaktet forbrukerombudet/forbrukerinspektørene/tv2 hjelper deg?
Jeg ikke meldte meg på NOENTING og at det kom med en forespørsel på abonnemang om jeg ville melde meg på dette abonnemanget da skulle jeg gå innpå en nettside som sto i brevet - men jeg spurte om dette var noe de automatisk meldte på og han sa nei , nei det gjorde de selvfølgelig ikke. Men selvom det venter jeg nå en pakke med underbukser som jeg ihvertfall ikke skal ha.
Forresten prøver du å melde deg av på nettet går det ikke fordi du mangler visstnok et kundernummer eller passord som ikke er opplyst i brevet. I henhold til norsk lov skal du ha ANGRESKJEMA som er undertegnet av abonnemangiver og det TONO driver med i haugesund er ulovlig og ikke minst rein svindel.
Noe må skje .
En gang var det plutselig en dame som klarte å lure meg med den Tono saken hvor man har vunnet noen truser og alt det våset der.
Pakken kom aldri men for et par uker siden tok kona mi telefonen og det var noen som ville prate med meg. Jeg så på telefonen at dette var de ufyselige folkene som plaget meg.
Jeg spurte om det var de h******s idiotene i Haugesund. Ja, svarte halvsvensken i andre enden og så gav jeg han den verste skyllebøtten jeg noen gang har avleverte til noen. Han prøvde å stoppe meg et par ganger og ba meg om å roe meg ned, noe jeg selvfølgelig ikke gjorde. Etter en stund la jeg på og siden har jeg ikke hørt noe fra den kanten.
Godt mulig de kommer til å ringe igjen en gang men jeg tror de tok hintet. Kona mi var ikke særlig fornøyd med språkbruken og måten jeg behandlet mannen på men det føltes utrolig godt og jeg er ikke lei meg for å behandle slike folk som åpenbart farer med løgn og svindel.
Fint jeg fant denne bloggen, jeg mottokk også denne telefonen for rundt to uker siden. Han i telefonen sa det samme som til din sønn, "du har vunnet". Jeg tenkte, jaja samma om det er noe jeg har vært med i eller ikke, det er jo gratis. Han skrøt av produktet, snakket raskt om rettighetene mine, sa dette ikke var bindene på noen måte hvis jeg ikke sente inn svar, etc. Men nei da, nå fikk jeg samme brev som alle andre, og det er rett og slett ikke gratis! Annulerte "bestillingen" på www.webcancel.com, og håper dette er nok. Men hvis jeg hører fra dette firmaet igjen, skal jeg søren meg gjøre noe med det. Så frekke trudde jeg ikke det gikk ann å bli, rett og slett svindlere. Har aldri hørt om dette firmaet før, og vil ikke høre fra det igjen.
Minner meg litt om en regning min mor fikk for mange år siden ... Et firma, vistnok på Svaldbard, sente en regning på ti tusen kroner. Dette var før utbredelsen av ADSL, og regningen var pga surfing på "voksensider". Eneste hullet i historeien, dette skjedde en tid vi var på ferie. Truet med å anmelde selskapet hvis vi hørte fra dem igjen, noe vi heldigvis ikke gjorde.
her er hjemmesiden med addressen deres: http://www.haugesund-tm.no/hjem
mvh Anne
På nettsiden deres står det "For å fjernes fra våre ringelister, send mail til fjernmeg@haugesund-tm.no"
Har sendt dem mail (fra en e-postadresse jeg ikke bruker lenger). La oss håpe det fungerer..
I løpet av samtalen googlet jeg Tono og kom fram til denne siden. En stor takk til alle her som har delt sine erfaringer om Tono International!
Ser også det følger med en "angrelapp" ved den boxeren jeg "fikk graits", men det virker nesten som om jeg kunne kanselerer neste sending da. Må jeg nå kanselere pakker med et par mnders mellomrom resten av livet mitt=
Ble forresten oppringt selv i dag, og i ørska klarte jeg å "bestille" dette jævelskapet. Har sendt et par sinnamailer nå, og dersom jeg mottar noe som helst fra dem sendes det i retur og jeg skal ta kontakt med alt jeg finner av medier, forbrukerombud og politi.
Rekommendation:
Anmäl detta icke seriösa!
Mvh.
International Jurist
Ekrem TOS, STOCKHOLM
Det var veldig dårlig lydkvalitet og jeg skjønte nesten ingenting av det han sa. Jeg sa flere ganger til ham at jeg ikke ville kjøpe noe.
Nå, etter juleferien har jeg fått et brev i posten hvor det står at pakken sendes til meg og at jeg må betale porto (det ble ingenting fortalt om dette fra ham som ringte meg - han sa bare at det skulle være helt gratis)
Det verste er, at jeg har fått et TONO abonnement som jeg det aldri ble snakket om i telefonsamtalen.
Angerfristen er allerede gått ut nå etter juleferien - men jeg vil ikke ha noe fra dette firmaet.
Jeg kan ikke tro at det skal være lov å drive et firma på denne uforskammete måten - de er jo bare ut etter å lure folk.
Alt virker veldig useriøst:
- bakgrunnsstøy og dårlig lydkvalitet når jeg ble oppringt
- bevisst tilbakeholdning av informasjon
- useriøst brev som prøver å tilsløre identiteten til bedriften (det dukker opp 3 forskjellige firmanavn i brevet: TONO International, Provea (med svensk adresse) og Haugesund TM og brevet mangler fornuftige kontaktopplysninger
Jeg sender nå en mail til dem (til fjernmeg@haugesund-tm.no og kundeservice.nor.web@provea.ch) og sier at jeg ikke vil ha ting fra dem og at jeg kommer til å kontakte politi, forbrukerrådet, etc i tilfellet de sender noe til meg.
/Stefan
Kom iallefall innom bloggen din, og kjenner meg godt igjen i måten øvrige kommentarer beskriver telefonsamtalen.
Nummeret eg blei oppringt av er +4692765100, og det funker ikke å ringe opp igjen.
Dersom dette skulle vise seg å bli eit problem i framtida, funker det da fortsatt å slette abonnementet på "webcancel.com"?
Takk til alle som har delt sine historier!
Har fått et svar fra Provea, men det er kun et "takk for henvendelsen" ikke hørt no mer fra de.
Tenker jeg ringer de opp nå.
Gå inn på tv2 hjelper deg sin hjemmeside så er det en link til "Så trusa sitter" tror jeg den heter. Det er om Haugesund bedriften
Etter jeg mottok denne pakken har jeg bare latt den ligge siden jeg har hatt det veldig travelt.
Har nå sendt pakken i retur med en notis om at de ikke skal sende meg dette. Har også sendt mail til adressene som er oppgitt tidligere her.
Får jeg flere bakker går det rett til forbrukerrådet! Evt politi
Ble litt skremt av det jeg leste i innleggene her. :(
Sender pakken i retur tilbake til Provea Tone snarest.
Kan ikke huske jeg registrerte meg som medlem hos dem iallefall.
Skal jeg kjøpe undertøy drar jeg på kjøpesenteret!
Jeg takket jo ja..
I dag fikk jeg den i posten, samt en regning.
På brevet stod det at for å avbestille neste sending av vare måtte jeg fylle ut et skjema på baksiden.. dette tar jeg da som om jeg allerede har blitt satt opp som medlem uten å ha sagt ja til noe.
Jeg sendte en email hvor jeg sa at jeg ikke ville ha noe med dette å gjøre. svaret jeg fikk var:
Vi takker for henvendelsen, og bekrefter at vi har sendt den videre til rette avdeling, som om nødvendig vil besvare ditt spørsmål på email så snart som mulig.
Vennligst oppgi ovenstående referanse ved all ny kontakt i forbindelse med dette.
Med vennlig hilsen
Kundeservice.
Faen til scam!
Ringe til Altektum Inkasso og spurte hva dette gjaldt og fortalte at jeg aldri har hørt om kreditoren. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte ta dette opp direkte med kreditor. Det var ingen kontaktinfo til kreditor i inkassovarselet, og jeg spurte om å få det. Først fikk jeg beskjed om å google kreditoren for å ta saken opp med dem... etter å ha hintet til at det var vel useriøst fikk jeg e-postadressen kundeservice.nor.web@provea.ch og beskjed om at firmaet ikke kan nås på telefonen....
Leser med bekymring alle blogginnleggene her og er mektig frustrert over å måtte bruke tid på dette. Har aldri takket ja til noe tilbud fra firmaet, har aldri mottatt noe fra dem og nå må jeg bruke tid på å få stoppet dette. Synes et norsk inkassoselskap bør holde seg for god for å drive forretninger med et så åpenbart useriøst firma.
Har tenkt å sende klagen til både inkassoselskapet, Provea og forbrukerrådet.
Jeg sendte klage til Provea med kopi til Alektum Inkasso og Forbrukerrådet og la ved lenke til denne bloggen. Sendte også en separat melding til inkassobyrået og ba dem vurdere om de ville assosieres med en slik kunde.
Har enda ikke hørt noe fra Provea, men har gitt dem en uke på å bekrefte at jeg slettes fra deres registre før jeg politianmelder dem.
Flott at folk tar seg tid til å skrive om sine dårlige erfaringer med slike firmaer på nett. Det blir forbrukermakt av slikt!
Ringede så i dag til deres kunde"service", hvor jeg endelig efter flere forsøg kom igennem til en svensktalende dame, der et par gange forsøgte at overbevise mig om at varerne var sendt til min gamle adr. (som jeg fraflyttede for et år siden) i april og juni, men godt nok var kommet retur. Hvorfor de så sender et krav, må guderne vide??
Jeg nåede lige at få sagt at hun skulle sørge for at få slettet mit kundenummer med det samme, før hun lagde på.
Mage til frækhed skal man lede længe efter!!!
Håber jeg er færdig med at høre noget til dem..
men fikk i fjor både underbukser og barberblad i posten, tenkte noen har hatt det gøy.
med barberbladene var det kjempenkelt og bli kvittt, menn disse underbuksene kom hele tiden, jeg sendte de tilbake og sånn går no dagan...
Første gang sendte jeg en mail på norsk til de - fikka aldri svar.
Andre gang(i går) sendte jeg på engelsk og fikk svar - på norsk.
Fikk en telefon for lenge siden, men var varsom og svarte aldri direkte ja.
Har så lyst til å være spydig mot dette firmaet nå.
Jeg har ALDRI besstilt noe fra svindler-selskapet, aldri engang hørt om dem før de ringte, fulle av gratulasjoner om hva jeg, som heldig kunde, hadde blitt trukket ut til å vinne: tre truser! det var min mor som tok min mobil da den ringte,hvor hun forsøkte å si at hun ikke visste noe om dette og at hun ikke var rett person, men det var uten betydning for dem.De påsto at jeg visste hvem de var, for jeg var jo kunde hos dem.
Så vi har nå mottatt den samme telefonen som så mange andre hær tydeligvis..
Dette er totalt ulovlig iht. kjøpsloven.
Jeg kommer til å følge opp saken om "premietrusene" helt til den er gjennom rettsvesenet.
Håper disse bloggene kan bidra til at dette blir gjort noe med, en gang for alle.
Skal skrive ut alle innlegg,for å ta det med som bevis.
Jeg har i tillegg en samtale hvor det blir sagt av "kundebehandler" at hun kan ikke love at saken nå er ute av verden. Den andre saksbehandleren slengte på røret til meg da jeg forsøkte å si at dette er ulovlig av dem og at jeg krevde å få vite hvor de har hentet mine personalia fra, å hvem sin underskrift som har signert meg som kunde hos dem. Nok er nok.
Når jeg da kom hjem og stod i gangen ringte det igjen og jeg kjente jo egentlig igjen nummeret, jeg svarte og hun sa det var to korte spørsmål... Om hvordan boxere jeg likte, om merket var viktig eller om de måtte være behaglige. Og om jeg foretrakk bomull.
Da var hun ferdig og nå hadde jeg faktisk fått meg nye boxershortser! Beskjeden og dum nok bekreftet jeg adressen og godtok portoen...
Hun la hyggelig på og jeg fikk en sykt dårlig følelse. Så finner jeg dette på denne bloggen! Perfekt!!!
I går den 15.03.11 fikk jeg en SMS fra Alektum Inkasso i Tønsberg om at jeg var skyldig kr 555,- til Provea. Ringte Alektum med en gang og fikk beskjed at det gjaldt undertøy jeg hadde bestilt. Jeg har aldri bestilt noe - eller fått noen telefon, faktura eller varer fra Provea. Jeg trodde først det var ID-tyveri og satte i gang hele apparatet i forhold til dette. Videre sa Alektum inkasso at det også var også et annet krav på meg fra et postordrefirma som heter Jacobsens Publication, her skulle jeg ha bestilt noe håndarbeid - har aldri hørt om dette postordrefirmaet heller. Dette er jo ren svindel, hvilket jeg fortalte til Alektum. Jeg har sendt flere mail til Alektum med link til denne bloggen samt ringt dem flere ganger og satt spørsmåltegn ved at et seriøst inkassofirma kan representere slike svindlerpostordrefirma. Fortsettelse følger...
Der står det at kravet til Kreditor: Editions Atlas Provea er på 541,51
Og de truer med å gå videre med saken inntil den er betalt i sin helhet.
Med trussel om utleggsbegjæring på 2451,-
Er dritt lei disse brevene, og har på heller ingen måte tenkt å hverken svare de, eller betale noe som helst. De kan ønske i den ene hånden, å drite i den andre hånden, og se hilken de får mest i.
Her blir ikke noe betalt ever.
Samtlige som har opplevd disse brevene, skulle i fellesskap sendt inn en underskriftskampanje og meldt de inn til forbrukerrådet.
Jeg er kjempefornøyd med bokserne Tono leverer, men etter at jeg flyttet har det vært litt tull med å få igang de månedlige sendingene igjen.
Ringte de i stad og fikk ordnet så jeg begynner å få månedlige boksere igjen.
Som hos alle andre bedrifter, finnes det fornøyde og misfornøyde kunder. Vær varsom med å stemple et firma som useriøst for lett.
Personlig er jeg kjempefornøyd med bokserne som sagt, men kommunikasjonen har sviktet litt.
Fortsatt fornlyd hvis de begynner å sende ut produkter igjen. Jeg har selvsagt ikke betalt noe for noe jeg ikke har fått heller.
Ben.-
Tror det er et fåtall som er fornøyde med det her møkkaselskapet. Useriøst hele opplegget spør du meg.
Tror det er et fåtall som er fornøyde med det her møkkaselskapet. Useriøst hele opplegget spør du meg.
Tror det er et fåtall som er fornøyde med det her møkkaselskapet. Useriøst hele opplegget spør du meg.
Tror det er et fåtall som er fornøyde med det her møkkaselskapet. Useriøst hele opplegget spør du meg.
Jeg blir så frustrert over at jeg må kaste bort verdifulle minutter av livet mitt på å oppklare dette.
S**an i h*l*e*e!!!!!
send meg en mail på sander.rolvag@mastifftv.no
De gir seg aldri!!!
nr er +46927651399
Googlet firmaet og fant dette her så nå har jeg sendt de en høflig men bestemt mail om at de vennligst måtte slutte å ringe meg.
Så nå får vi se hvordan det går.
Nummeret de ringte fra var:
51 21 22 02
Etter å ha søkt opp nr og funnet denne siden, svarte jeg ikke på denne SMSen. Da ble jeg ringt opp igjen etter en stund med spørsmål om jeg ikke hadde fått SMS. Da sa jeg at jeg hadde ombestemt meg, og bad ham om å slette meg. Dette sa han ok til, ønsket meg en fin dag og la på. Satser på at jeg ikke hører mer fra den kanten!
Her er det ingen svindel i det hele tatt. Vi sier allt det dere trenger å høre. Vi sier att det er ingen bindingstid eller kjøpsplikt videre med mindre DERE ønsker det. Vi sier att det følger med en PORTO på 36,50, ett grønt gratis nummer og en internett adresse dere enkelt kan nå oss på. Og vis dere ønsker det så kan dere få 2 boxerer/herretruser til 159 kr annen hver måned, men det er noe dere bestemmer helt selv.
Vart oppringt av eit svensk nummer som eg gjenkjende høgare oppe i kommentarfeltet her, omlag ein gong i veka, over ein lengre periode dette året. Har anten ikkje nådd telefonen, eller høyrt ventemusikk eller tausheit i andre enden når dei har ringt. Men her om dagen tok eg endeleg telefonen.
Ei svensk dame sa at ho "skal" senda meg herreundertøy. Ikkje noko spørsmål, og ikkje noko forklaring, men ho "skulle" selga meg denne vara.
"Nei takk", sa eg, og då vart ho visst målbunden:
"Eh... ehm.. øh - nei - neivel? Okej, då!"
Har ikkje høyrt meir på ei stund. Men eg veit TONO har ringt meg før, for fleire år sidan, ang. liknande tilbod. Riktignok på eit anna telefonnummer. Eg har alltid avvist dei, og heldigvis ikkje vorte plaga på noko anna vis.
Hva er tlf nr deres?
De svarer ikke på mailen min.
Takk.
Benjamin.
Før hver forsendelse får jeg brev med info om hvordan
neste forsendelse ser ut og da velger jeg om jeg vil avbestille eller vil ha varen.
Hvis jeg ikke vil ha varen må jeg logge meg på og avbestille,hvis jeg glemmer det ,sender de trusene.
Skjønner ikke hvordan dette er svindel !!?
Firmaet som de bruker for å få nye kunder er vel noe annet....
Men Tono har veldig gode herre truser,og de kommer jeg til å fortsette å kjøpe!!
Telefon:21030668 (døgnet rundt)
Jeg har bare hatt positive opplevelser med TONO/PROVEA. Har abbonert på boxere i over 12 år. Ingen problem med å hoppe over leveranser, og når det har (kun 1 gang) kommet en feilsending, har jeg tatt kontakt, og de har ordnet opp. Og kvaliteten på boxerne er utmerket. Og best av alt; slipper å bruke tid på et kjøpesenter!
Nå sitter jeg altså her som underbukseabonnent :-)
Kontaktadresse pr. email for norske kunder er:
kundeservice.nor@provea.ch
Jeg akter å skrive til dem med det samme.
mvh;
Ego
Har noen erfaring med hva som kommer neste gang? Og til hvilke priser...?
En hyväksy saamaani tarjousta,koska se ei ole sellainen,miksi minä sen ymmärsin.