Gå til hovedinnhold

Stem trygt. Stem Arbeiderpartiet!

Vi trenger fortsatt trygg styring av landet. Den internasjonale finanskrisa er ikke over, selv om det går bra i Norge.

Borgerlig flertall kan gi oss fire år med regjeringskrise. Det kan bli en dyr lærepenge for folk og bedrifter. Regjeringskaos ødelegger forutsigbarheten i norsk økonomi. Det kan gi økt rente og sterkere kronekurs.

Høyere rente slår hardere inn i norske husholdninger fordi flesteparten i Norge har flytende rente. Høyere rente smitter også normalt over på kronekursen. Sterkere kronekurs gjør norske produkter relativt dyrere i utlandet og rammer vårt konkurranseutsatte næringsliv.

Et borgerlig flertall må uansett basere seg på Frp. Om ikke Frp får sitte i regjering, vil de selvfølgelig kreve desto mer politisk innflytelse for å støtte en slik regjering. Det er lite troverdig med garantier mot Frps klima-, kultur, økonomiske, innvandrings-, skole- og helsepolitikk.

Stemmer du fram et borgerlig flertall, gir du Frp innflytelse. Den eneste garantien mot Frp er er fortsatt rødgrønt styre.

Stem for bedre eldreomsorg og bedre skoler foran skattekutt.

Stem trygt. Stem Arbeiderpartiet.

Kommentarer

Heidi sa…
Jeg er Arbeiderpartivelger, men stemmer på et borgelig parti venstre ved dette valget fordi jeg ikke under noen omstendighet vil støtte et regjeringsalternativ hvor SV inngår. Hadde Arbeiderpartiet (hvor jeg er medlem og ironisk nok har drevet valgkamp for) hatt som hovedmål å danne en regjering uten SV så hadde det ikke vært noen tvil.
Anonym sa…
Jeg vil heller formulere slagordet deres slik:

Stem for en fortsatt trygg hverdag med:

1. mindre politi i gatene,
2. flere innvandrere som kan voldta de norske horene deres,
3. mer skatter og avgifter,
4. fjerne arbeidsrettighetene til politimennene så de kan jobbe mer,
5. jage ut alle private bedrifter så vi bare har det offentlige igjen...
6. bli alvorlig syk og bli nr 400.000 i køen.
7. når du blir gammel skal du betale 80& av pensjonen din til gamlehjemmet heeelt til du dør.
8. Flere på uføretrygd
9. islam som statsreligion
jippi!
Anonym sa…
Jeg føler at uansett hvilket parti du stemmer på så skjer bare det samme som de siste 4årene at det bare er ord og de ikke gjør noe for det eller de har sagt de skal hjelpe som f.eks minske sykehuskøen,gjøre det bedre for de fattige som de har sagt.
Så jeg tror grunnen for at noen vil at andre skal stemme AP er pga de har det godt og lever over fattighetsgrensen og vet ikke åssen det er å være hos NAV eller slite for å få endene til å møtes.
Og mye av det Anonym sa.
Anonym sa…
Heidi, i så fall mener jeg du burde stemt AP fordi det øker sjansen for en ren AP regjering. Stemmer du borgerlig, stemmer du for FRP påvirkning.
Tonje H sa…
Jeg ser de borgerlige er like sakelige som alltid (peke på listen til her. anonym).

Happy Valgdag! Lykke til! Jeg har gjort mitt for 4 nye år med de rødgrønne!
Anonym sa…
Anonym, 14. september 2009 13:25:

1. Rekruteringen til politiet har økt kraftig, det har aldri blitt tatt opp så mange studenter ved politihøgskolen som nå her vil det komme en kraftig styrking.

2. Det er kun noen ytterst få av alle innvandrere som er kriminelle, 2-3% så her feiler du ganske bra. AP har strammet inn OG samtidig styrket INTEGRERINGEN, frp vil fjerne mulighetene for innvandrerne til å få seg jobb og bli en del av Norge ved å fjerne gode integreringstilbud som gratis kjernetid i barnehage for minoritetsbarn og gratis språk og samfunnskurs til asylsøkere. SÅ hvis du vil ha mindre trygghet på dette punktet kan du stemme frp.

3. Skattenivået er akkurat det samme som i 2005 bare omfordelt slik at de rike betaler mer, de fattige mindre. Skatter og avgifter er nødvendige for å opprettholde velferdsstaten.

4. Som de

5. AP ønsker en sterk statlig innvolvering, men å si at vi vil jage ut alle private bedrifter er bare løgn, en veldig dårlig en sådan. Alle vet at AP står for en god miks mellom offentlig styring og privat eierskap.

6. Antall som blir behandlet på offentlige sykehus har økt kraftig og vil fortsette å øke med den nye helsereformen så køene vil nok i fremtiden gå NED.

7. Dette er mulig dersom FRP får makta, de ønsker å privatisere sjukehjem og legge bestemor ut på anbud. At de da må betale enorme summer for å få bo der er ikke umulig, men det vil ikke skje med fortsatt AP i regjering. Siv Jensen kalte forresten forholdene på et privat drevet sykehjem "uverdig", likevel vil ho fortsette å privatisere.http://www.youtube.com/watch?v=S-CKZtQx43c

8. Norge har et av verdens høyeste antall yrkesaktive, så at de som ikke er i stand til å jobbe får hjelp av staten til å overleve synes jeg er kjempebra. Men frp vil kansje heller la de sulte på gata?

9. Igjen bare løgner, de fleste muslimer i Norge er moderate og vet at de ikke kan ture frem som de vil, dessverre er det noen som ikke gjør det og dette tyder på at integreringen kan bli bedre, men dette vil ikke skje med frp ved roret.

Så om du ønsker et fortsatt trygt Norge med et sterkt næringsliv, et godt velferdssystem og et land hvor de som trenger beskyttelse skal få det kan du trygt stemme Arbeiderpartiet. Godt valg!
Anonym sa…
Heia FrP!!!!!!! Det er det eneste partiet som kan fornye Norge!! Ap har IKKE klart det.
Anonym sa…
Om jeg vil fortsette med en løgnaktig og skandalebefengt regjering som ikke makter annet enn å klappe seg selv på ryggen? Ikke akkurat.

Fortsett gjerne å skryt av alt de rødgrønne har gjort. Vi ser pent lite til det i det praktiske. Asylstrømmen er ute av kontroll og til tross for selskrytet viser AP svært lite fast holdning. De skryter av hvor mye penger de drar inn og pumper ut i det offentlige. Men ikke oe om kvaliteten per investerte krone.

Første gang jeg blir provosert til stemmeurnene, og jeg stemmer mot de rødgrønne.

Populære innlegg fra denne bloggen

Senator Arlen Specter (R-PA), 79 år tar gjenvalg i 2010

Arlen Specter er republikanernes mann fra Pennsylvania. Han er en av de lengstsittende senatorene, og har hatt sete siden 1980. Bildet som illustrerer denne bloggposten viser Arlen Specter rekonstruere "single-bullet"-teorien bak mordet på Kennedy. Specter var medlem i Warren-kommisjonen, nedsatt av President Lyndon B. Johnson i oktober 1964 for å etterforske mordet på John F. Kennedy.  Hvis den offisielle teorien om at Lee Harvey Oswald var alene om mordet, og ingen andre var innblandet, måtte det finnes en forklaring på de åtte skadene som var påvist hos Kennedy og mannen som satt foran ham - Guvernør i Texas John Connaly . Det ble nemlig avfyrt kun tre skudd. Ett av dem bommet. Ett skudd gikk gjennom halsen til Kennedy, og ett skudd traff Kennedy i hodet slik at en del av hodet ble revet av (se Zapruder-filmen ). Poenget er bare at også Connoly fikk flere skader, både i håndleddet og i brystet.  Warren-kommisjonen kom opp med en teori om at kulen som gikk gjennom presiden

Spotify for iPhone - sorry

Idag lasta jeg ned Spotify for iPhone. Greit å sjekke hvordan det er, tenkte jeg - bare for å oppdage at jeg må betale 99 kr måneden eller 1188 kr i året for å bruke den. Den har riktignok offline-funksjon, slik at du kan høre musikk uten å belaste tellerskritt, noe som bare skulle mangle. Likefullt. Etter å ha vurdert saken raskt litt fram og tilbake, ser jeg ingen grunn til å oppgradere Spotify-abbonementet mitt med 1188 kr pr år som konsekvens. Jeg har råd, men ser faktisk ikke helt poenget. Jeg kjøper musikken min uten å mukke på iTunes, siden jeg synes de som lager musikk fortjener at jeg betaler for det, men etter hva jeg har hørt tjener de særdeles lite på Spotify - om jeg er betalende eller ikke. Jeg er åpen for at jeg som nylig fylt 40 ikke er den generasjonen som forstår genialiteten i dette, men samtidig vet jeg utmerket godt at mine tenåringsbarn vil slite tungt om de både skal skrape sammen penger til en iPhone med et abbonement som funker for dette uten å ruinere dem, og

Bra Jens!

Årets nyttårstale fra Statsministeren var en klok og god tale. Både når det gjelder finanskrisen og de utfordringer og muligheter den skaper for satsing på nødvendig opprusting av offentlig infrastruktur og hvordan vi gjennom å satse klimavennlig kan skape nye muligheter for verdiskaping. Men ikke minst er jeg glad for klar tale om situasjonen i Midtøsten, der Statsministeren understreker at den israelske okkupasjonen må ta slutt: Fred for folkene i Midtøsten kan ikke vinnes gjennom våpenmakt. Det er bare en vei til virkelig fred: - Slutt på okkupasjonen.  - Sluttfør forhandlinger om en varig fred. - Gi både palestinere og israelere den tryggheten de fortjener. - Våpenbruken må stoppe.  - Nødhjelpen må komme fram. - Sivilbefolkningen har lidd nok. Hele nyttårstalen  (SMK). Omtale i Dagsavisen,   VG og Dagbladet .