Gå til hovedinnhold

KrF slår et slag for likestillingen (...med klubbe)

Trondheim KrF går nye veier. Her forleden arrangerte de folkemøte med en dame jeg heldigvis aldri har hørt om før; Hanne Nabintu Herland.

Etter å ha sett litt kvitring fra AdressaMari om møtet: "Herland til KrF: Forstår at menn vil ha thailandske koner. De liker i det minste sex og er gode til å lage mat", tenkte jeg i min enfoldighet at jeg synes det var sprekt, men kanskje ikke så smart, av KrF å invitere Anne Kath Hærland til folkemøte.

Jeg synes jo Anne Kath kan være morsom, men jeg er litt usikker på om KrF sine kjernevelgere er like begeistret som meg, men det var altså ikke henne som var der.

Ifølge en kommentar fra Trygve Lundemo i Adressa (Svovelpredikant hos KrF), arrangerte KrF dette folkemøtet på Kristen Videregående skole i Trondheim. Også det litt spesielt, men dem om det.

Etter KrFs hovedtaler Herland (hun uten "æ"), var det appell ved KrFs Stortingskandidat Håbrekke, før de sendte rundt en kurv for å samle inn penger til valgkampen. Om Håbrekke brukte anledningen til et skikkelig oppgjør med Herlands holdninger, refereres ikke i kommentaren.

En ting er at Herland har sære meninger (her vil jeg henvise til Vampus' eminente blogger om Herland), noe annet er at KrF inviterer henne, i fullt alvor, for å diskutere likestilling. Men nok en gang; dem om det. Jeg tror ved nærmere ettertanke det kanskje hadde vært bedre om de hadde invitert hun med "æ".

Her er enda en KrF-highligt fra Herland: "Det er på tide å gi opp kvinnekampen. Det er så mange fæle norske kvinner."

Artikkelen i Adressa har selvfølgelig kommentarfelt. Artig å lese hvilke velgere Trondheim KrF kommuniserer med. Her er et par (sic):

Lask Linz:
Har hatt en del damer opp i gjennom årene. Hun forrige jeg hadde drev klagde over alt og ingenting. Hun krevde at jeg skulle si hun var vakker og jeg måtte komplimentere de kjipe feministklærne hennes. Jeg måtte dessuten aldri be henne om å gjøre slikt som å lage middag eller vaskeopp. Den slags ble betraktet som mannsjåvinisme. Jeg følte meg som en nobody. Til slutt spurte jeg hvorfor hun ville være sammen med meg. Hun svarte at jeg var patetisk. Nå er jeg sammen med ei fra Thailand. Kommunikasjonen går kanskje ikke helt knirkefritt, men hun er alltid blid og fornøyd.

FrodeTM:
Men en god del norske kvinner lever opp til at mannen skal gjøre alt, både ute og hjemme (likestilling-er-at-du-skal-gjøre-alt). Jeg har opplevd en sådan, og aldri mer! - Det er ikke alle som er sånn, men det er såpass mange at det blir for få av de andre å dele på for oss gutter/menn. Derfor blir det mer og mer vanlig å hente jente/kvinne fra et annet land.

Kommentarer

Anonym sa…
Til Lask Linz...
Det er kanskje ikke norske kvinner som er problemet...den kjærringa som du beskriver høres ut som en bortskjemt og høyst uintelligent pyntedukke. Det er ikke en representant for oss norske kvinner. Jeg leste boka til Shabana Rehman for noen år siden og ble skremt av hvor mannsfiendtlig hun virket..*grøss*..det er ikke likestilling å tråkke på menn. Det er muligens feminisme, jeg tror at feministene hater menn??jeg vet ikke...er IKKE feminist. MEN jeg har HENTA meg en fyr i fra Asia..for norske menn er forjævlige;) Dere drikker alt for mye, er utro etter noter og fullstendig uromantiske (Ja hele bunten...heheh). Det er ikke rart at norske kvinner er blitt sånn som de er, det er for å holde ut med DERE!!!!
Ha...så fikk jeg sagt det...jeg er super glad for min asiater. Han drikker ikke, er ikke utro og han er anstendig. Dessuten valgte han en norske kvinne..som dere andre finner så ufyselig. Jeg lager hans mat, står på kjøkkenet og jeg lærer barna om kultur og skikker fra hans land. Jeg er utdannet også..:)
Kanskje det ikke er norske kvinner som suger..men nordmenn generelt??Kvinner er ikke alene om å ha norske kultur, dere menn er temmelig belastet med denne kulturen selv også!!!!

Dette samfunnet forventer at jeg jobber like lenge som min mann, men jeg får dårligere betalt for den jobben jeg gjør. Kulturen venter at jeg har rengjorte barn med leksene og sin matpakke i vesken, de skal trene fotball og balett. Jeg skal være tilgjengelig for min mann, være lydig og holde kjeft, ha et varmt måltid ferdig til han kommer hjem, få ungene til sengs og dandere meg tilgjengelig for å tilfredstille min mann ut på kvelden?? La oss snu på det:)
Dere menn skal vekke unger på morningen, gå på jobben og komme hjem å lage middag. Så kommer vi hjem og eter, ser på nyheter og sitter å venter på sex...for så å sovne etter 5 minutter.
Hva med at vi hjelper hverandre istedet..? det er ingen som klarer alt alene, vi skal utfylle hverandre og være likestilte. Men vi er ikke likedanne, vi er forskjellige. Om vi har godt av å holde litt kjeft, så har dere godt av å holde kjeft. Om vi burde løse konflikter med sex, så fungerer det begge veier. Men det er vi som føder og ammer og dere som forsørger oss mens vi gjør det. Dere skal beskytte oss, være trofaste og jobbe for familien. Vi er familien, holdepunktet og tryggheten. Og dere menn burde passe på det, holde av det og verne om det. Familien er oppløst og det er ikke KUN kvinnens skyld som denne Herland velger å tro.

Jeg valgte en asiater fordi det var så vanskelig å finne en norsk mann med familieverdier. Men jeg vet at de eksisterer:)

Populære innlegg fra denne bloggen

Senator Arlen Specter (R-PA), 79 år tar gjenvalg i 2010

Arlen Specter er republikanernes mann fra Pennsylvania. Han er en av de lengstsittende senatorene, og har hatt sete siden 1980. Bildet som illustrerer denne bloggposten viser Arlen Specter rekonstruere "single-bullet"-teorien bak mordet på Kennedy. Specter var medlem i Warren-kommisjonen, nedsatt av President Lyndon B. Johnson i oktober 1964 for å etterforske mordet på John F. Kennedy.  Hvis den offisielle teorien om at Lee Harvey Oswald var alene om mordet, og ingen andre var innblandet, måtte det finnes en forklaring på de åtte skadene som var påvist hos Kennedy og mannen som satt foran ham - Guvernør i Texas John Connaly . Det ble nemlig avfyrt kun tre skudd. Ett av dem bommet. Ett skudd gikk gjennom halsen til Kennedy, og ett skudd traff Kennedy i hodet slik at en del av hodet ble revet av (se Zapruder-filmen ). Poenget er bare at også Connoly fikk flere skader, både i håndleddet og i brystet.  Warren-kommisjonen kom opp med en teori om at kulen som gikk gjennom presiden

Spotify for iPhone - sorry

Idag lasta jeg ned Spotify for iPhone. Greit å sjekke hvordan det er, tenkte jeg - bare for å oppdage at jeg må betale 99 kr måneden eller 1188 kr i året for å bruke den. Den har riktignok offline-funksjon, slik at du kan høre musikk uten å belaste tellerskritt, noe som bare skulle mangle. Likefullt. Etter å ha vurdert saken raskt litt fram og tilbake, ser jeg ingen grunn til å oppgradere Spotify-abbonementet mitt med 1188 kr pr år som konsekvens. Jeg har råd, men ser faktisk ikke helt poenget. Jeg kjøper musikken min uten å mukke på iTunes, siden jeg synes de som lager musikk fortjener at jeg betaler for det, men etter hva jeg har hørt tjener de særdeles lite på Spotify - om jeg er betalende eller ikke. Jeg er åpen for at jeg som nylig fylt 40 ikke er den generasjonen som forstår genialiteten i dette, men samtidig vet jeg utmerket godt at mine tenåringsbarn vil slite tungt om de både skal skrape sammen penger til en iPhone med et abbonement som funker for dette uten å ruinere dem, og

Bra Jens!

Årets nyttårstale fra Statsministeren var en klok og god tale. Både når det gjelder finanskrisen og de utfordringer og muligheter den skaper for satsing på nødvendig opprusting av offentlig infrastruktur og hvordan vi gjennom å satse klimavennlig kan skape nye muligheter for verdiskaping. Men ikke minst er jeg glad for klar tale om situasjonen i Midtøsten, der Statsministeren understreker at den israelske okkupasjonen må ta slutt: Fred for folkene i Midtøsten kan ikke vinnes gjennom våpenmakt. Det er bare en vei til virkelig fred: - Slutt på okkupasjonen.  - Sluttfør forhandlinger om en varig fred. - Gi både palestinere og israelere den tryggheten de fortjener. - Våpenbruken må stoppe.  - Nødhjelpen må komme fram. - Sivilbefolkningen har lidd nok. Hele nyttårstalen  (SMK). Omtale i Dagsavisen,   VG og Dagbladet .