Gå til hovedinnhold

Why walk alone when we can dance together?

Om du begynner å nynne "do-do-do-dododo..." i en by i India, er det nokså sikkert at du kommer til å få svar: "Docomo-o!".

Dermed har du lokka fram lydreklamen for Tata's mobilsatsing. Dagens Næringsliv hadde sist lørdag en veldig god artikkel om sjefen Ratan Tata og det enorme selskapet han har bygget opp. 345 tusen arbeider i Tata Group, og de bryter stadig nytt land innenfor de store markedene de opererer i. Tata Group befatter seg med nærmest alt mulig fra nevnte mobiltelefoni, til bilindustri, te og stålproduksjon. Nylig lanserte de en bil som koster under 10 tusen kroner(!) - Tata Nano, og mange spår de kommer til revolusjonere hele transportbransjen med biler "for alle". Dette er den nye bobla! Se en test her: Tata driven by Autocar.co.uk

De ledes av en underlig ungkar på 72 år, Ratan Tata, som har spredd eierskapet i selskapet på en rekke stiftelser og humanitære fond. Selv besøkte jeg Tata i Bangalore, India, sammen med Statsminister Jens Stoltenberg i 2001. Det var både spennende og tankevekkende. Spesielt siden Tata er et av verdens mest kjente merkevarer, men få i Norge har hørt om dem, selv idag. Ja, få i vesten har noen som helst bevissthet om Tata, men det vil vil få - bare vent...

Verden endrer seg. Paul Chaffey hadde en god blogg da han oppsummerte tiåret forleden: Tiåret da tyngdpunktet flyttet østover.

Selv har jeg også begått noen bloggposter om at tyngdepunktet og virkeligheten vår er i dramatisk endring. Se bloggene her: Verden 2.0

Til slutt kan du se DOCOMO's reklame: Why walk alone when we can dance together

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Provea - TONO: SVINDEL?

I to omganger har min sønn, som går på ungdomsskolen, blitt oppringt på mobiltelefon av et selskap som forteller ham at han har vunnet en premie. Premien er "lekre herretruser" fra Provea - eller TONO International (vanskelig å si).  Første gangen takket han forfjamset ja til å motta "premien" som var et par boxer-shortser. Premien ankom vår adresse med beskjed om at boxer-shortsene var gratis, men han måtte betale porto, samt at han nå var blitt abbonent på herretruser(!). Jeg sendte umiddelbart en mail til selskapet 13. februar 2009: Dere skal umiddelbart stanse forsendelse av underbukser til min sønn: XXX XXX XXX Jeg orker ikke anmelde deres måte å rekruttere kunder på nå, men ingenting av det dere sender hit vil bli betalt, og om dere forsøker å opprettholde leveransene, eller forsøker å fremme noen økonomiske krav mot mun mindreårige sønn, vil jeg ta meg bryet med å både anmelde dere, samt sikre rikelig offentlig omtale. Dette til orientering. Tore O. Sand...

Himmel og hav - Yoko følger etter meg

Dette er sannsynligvis en av de underligste beskjedene jeg noensinne kommer til å motta på mail (takk til BareAre for tips). Men litt artig er det:

Visca Barça! Heia Øvrebø :-)

Dette må bare gjentas etter den deilige forløsningen av Iniesta på overtid mot Chelsea i semifinalen i Champions League. Visca Barça! Å jo da, Chelsea hadde sine sjanser, men Barca trillet ball med dem hele kampen. Barca hadde en ballbesittelse på 64% ( UEFA )!! Øvr eb ø hadde god kontroll, og det var ikke han som avgjorde kampen ( Dagbladet , V G ) Og dessuten er Barca mye mer enn en klubb :-) FC Barcelona er verdens største idrettsklubb med over 150 tusen medlemmer. Den drives som en klubb og har klubbdemokratiet intakt. Dessuten har de alltid spilt uten sponsor-reklame på draktene, inntil for tre år siden, da de tegna avtale med UNICEF - som nå pryder drakten. Forskjellen er bare det at FC Barcelona ikke tjener penger på denne reklamen - tvert imot, de gir 0,7 prosent av omsetningen til UNICEF. At Real Madrid var Franco sitt lag og ble favorisert under hans regime gjør det enda lettere å fryde seg over alle seire mot Real Madrid. FC Barcelonas klubbpresident ble myrdet av Franco...