Gå til hovedinnhold

Høyres framtid

Unge Høyre har fått ny leder. Det har de fått i kjølvannet av at partiets leder Erna Solberg har fortalt at hun frykter Arbeiderpartiet vil drive skitten valgkamp (VG). Det er grunn til å lytte når eksperter taler, for Høyre er det partiet i Norge som driver de skitneste valgkampene. Så når den nye lederen i Unge Høyre debuterer på følgende måte: «Giske tror jobben hans er å klå på Mira Craig» - (Dagbladet), er det helt i tråd med en gammel Høyre-tradisjon.

Erna Solberg presterer å støtte det nye Høyre-talentet, men så er hun jo også en god læremester, da:

Her sammenligner hun Ap i Trondheim med kommunistene i Kina (til orientering fikk Arbeiderpartiet 43,9% i valget - Høyre fikk 15%...): http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/valg_2007_trondelag/1.3291599

Og her mener hun Trondheim er Somalias største by:

Forøvrig har Tom Skjeklesæther en god kommentar om det nye stjerneskuddet i Høyre her, samtidig som en rekke artister må drive litt grunnleggende voksenopplæring av Erna Solberg og den nye Høyre-helten i Dagbladet.

Få tilsendt oppdateringer fra denne bloggen, ved å trykke her.

Kommentarer

haman sa…
Må le av slike unge Høyere tullinger. Det som er skremmende er at dette er fremtidens Høyere politikker. Men Høyere blir nok spist opp av FRP hvis de går sammen i regjering i 2009.
Anonym sa…
Kjølvannet, min venn. Ikke "kjølevannet". Tror ikke den typen har noe kjøling i det hele tatt...
Hahaha. Så bra at dere APer blir fornærmet av en landsmøtetale fra UNGE Høyre. Hadde Henrik Asheim eller Torbjørn Røe Isaksen vært ministere tror jeg faktisk de ville gjort en mye bedre jobb enn Trond Giske, Sylvia Næring Brustad, Helga Pedersen, og hu der som mindre enn 6 måneder. Kjære Tore O. skriv heller om det som virkelig betyr noe i Norge. Som du kanskje ikke vet så handlet Henriks tale stortsett om hva som må gjøres må Norge. At dere i regjering nedprioriterer både den flinke eleven og eleven som trenger hjelp. Dere ignorerer de trengende rusmisbrukerne ved å legge ned både private og offentlige tiltak, dere fyller bassengene med betong, dere hindrer fattige U-land i å selge sine varer til våre markeder, og alt dette og mere til mens dere øker skattene for den norske befolkningen. Skal det være en Tore O. som undertegnede ser opp til så er det Tore O. Hansen ordfører i Drammen som har snudd en skakkjørt AP styre til en dundrende suksess, og bare vent og se: Det skal Høyre gjøre med resten av NORGE

God jul og godt nyttår
Høyre flommer over av talenter. Det er betryggende.
SSSÅ mange sldkfdldøeleifer kan vel ikke være tilfeldig vel? Det jeg legger merke til med mange av disse folka som skriver om denne saken, det være seg inne på adressa.no eller her hos tore o. no, så synes det som om de mange personangrep på Trond Giske og dårlig norsk = en sammenheng? Dårlig norskopplæring i skolen er sikkert ikke et nytt fenomen, men mener alvorlig talt at vi i Ap bør bevilge ekstrakurs til unge Høyre og muligens til disse folka fra Frp? Jeg har litt vanskelig for å se politikken i innlegget ditt , herr Helleland, som i Linda C ?

Populære innlegg fra denne bloggen

Senator Arlen Specter (R-PA), 79 år tar gjenvalg i 2010

Arlen Specter er republikanernes mann fra Pennsylvania. Han er en av de lengstsittende senatorene, og har hatt sete siden 1980. Bildet som illustrerer denne bloggposten viser Arlen Specter rekonstruere "single-bullet"-teorien bak mordet på Kennedy. Specter var medlem i Warren-kommisjonen, nedsatt av President Lyndon B. Johnson i oktober 1964 for å etterforske mordet på John F. Kennedy.  Hvis den offisielle teorien om at Lee Harvey Oswald var alene om mordet, og ingen andre var innblandet, måtte det finnes en forklaring på de åtte skadene som var påvist hos Kennedy og mannen som satt foran ham - Guvernør i Texas John Connaly . Det ble nemlig avfyrt kun tre skudd. Ett av dem bommet. Ett skudd gikk gjennom halsen til Kennedy, og ett skudd traff Kennedy i hodet slik at en del av hodet ble revet av (se Zapruder-filmen ). Poenget er bare at også Connoly fikk flere skader, både i håndleddet og i brystet.  Warren-kommisjonen kom opp med en teori om at kulen som gikk gjennom presiden

Spotify for iPhone - sorry

Idag lasta jeg ned Spotify for iPhone. Greit å sjekke hvordan det er, tenkte jeg - bare for å oppdage at jeg må betale 99 kr måneden eller 1188 kr i året for å bruke den. Den har riktignok offline-funksjon, slik at du kan høre musikk uten å belaste tellerskritt, noe som bare skulle mangle. Likefullt. Etter å ha vurdert saken raskt litt fram og tilbake, ser jeg ingen grunn til å oppgradere Spotify-abbonementet mitt med 1188 kr pr år som konsekvens. Jeg har råd, men ser faktisk ikke helt poenget. Jeg kjøper musikken min uten å mukke på iTunes, siden jeg synes de som lager musikk fortjener at jeg betaler for det, men etter hva jeg har hørt tjener de særdeles lite på Spotify - om jeg er betalende eller ikke. Jeg er åpen for at jeg som nylig fylt 40 ikke er den generasjonen som forstår genialiteten i dette, men samtidig vet jeg utmerket godt at mine tenåringsbarn vil slite tungt om de både skal skrape sammen penger til en iPhone med et abbonement som funker for dette uten å ruinere dem, og

Bra Jens!

Årets nyttårstale fra Statsministeren var en klok og god tale. Både når det gjelder finanskrisen og de utfordringer og muligheter den skaper for satsing på nødvendig opprusting av offentlig infrastruktur og hvordan vi gjennom å satse klimavennlig kan skape nye muligheter for verdiskaping. Men ikke minst er jeg glad for klar tale om situasjonen i Midtøsten, der Statsministeren understreker at den israelske okkupasjonen må ta slutt: Fred for folkene i Midtøsten kan ikke vinnes gjennom våpenmakt. Det er bare en vei til virkelig fred: - Slutt på okkupasjonen.  - Sluttfør forhandlinger om en varig fred. - Gi både palestinere og israelere den tryggheten de fortjener. - Våpenbruken må stoppe.  - Nødhjelpen må komme fram. - Sivilbefolkningen har lidd nok. Hele nyttårstalen  (SMK). Omtale i Dagsavisen,   VG og Dagbladet .