Gå til hovedinnhold

Steffen: Norges beste spiller

Steffen Iversen er enda den beste spilleren i norsk Tippeliga. La gå at han ikke ville ha holdt hele kampen mot Strømsgodset, men måten målene kommer på når han kommer inn. AT de kommer, og den fotballforståelsen han til stadighet viser, gjør at han fortsatt er den mest komplette fotballspilleren Norge har fostret.

Forøvrig er det litt moro å mimre tilbake til 13. juni ifjor. Da han også scora to mål mot Godset.

Se målene fra kampene her:


Og her:


Dårlig nivå i Tippeligaen?
Forøvrig er det forstemmende hvor dårlig det står til med kontinuiteten i de øvrige klubbene i Tippeligaen. Det er til stadighet nye klubber som svever oppunder tabelltoppen fra sesong til sesong. Det ene året er det Start, så Vålerenga, så er det Brann, så Stabæk og så Molde, før det plutselig i år er Aalesund som ypper seg. Rosenborg vinner nok igjen, men det er flaut å se hvor dårlig de andre er istand til å etablere seg. Flauest er det med Brann, som både har stadion, kapital og supporterne i ryggen.

Denne runden presterte de å rote tomålsledelse på bortebane mot dårlige Molde. Kanskje det var 8-0-tapet fra 2008 som hang igjen?

Her er forøvrig litt å mimre litt tilbake om for RBK mot Brann: Lekestue, lekestue: RBK-Brann 19-0!

Kommentarer

macbeth sa…
Du har så rett.Steffen er et talent med det meste som er rundt,ifra fotball til en biljardkule.Tiltross for alle sine skader er han fortsatt istand til å prege norsk fotball.Om han er Norges beste kan man jo alltid diskutere men når de kommer opp med noen av de gamle stjernene så matcher han de fleste.Faren var vel ikke helt borte han?Når det kommer til ren goalgetter så er det ingen som når han til skuldrene,så det ligger i genene
Helt enig. Den gamle National- og Astor-spilleren er landets beste. For oss som har fulgt ham siden midt på 80-tallet, og så ham briljere på Lerkendal for Astor i Scandia-cup-finalen, der de spilte med en lyslugget keeper som nå er leder i Trondheim Arbeidersamfunn, og jeg har fulgt tett siden hans fødsel i 1977, er det ikke overraskende at Litj-Ivers ble så god. Forøvrig en prestasjon at noen klarer å lage en "highlights"-film på mer enn 5 minutter fra kampen i går på Lerkendal. Vi som satt på BA-feltet og frøs oss gjennom 44 minutter uten skudd på mål, kjenner oss nesten ikke igjen. Men å vinne på en dårlig lag-dag, og med Super-Steffen på laget, holder i massevis.

Populære innlegg fra denne bloggen

Senator Arlen Specter (R-PA), 79 år tar gjenvalg i 2010

Arlen Specter er republikanernes mann fra Pennsylvania. Han er en av de lengstsittende senatorene, og har hatt sete siden 1980. Bildet som illustrerer denne bloggposten viser Arlen Specter rekonstruere "single-bullet"-teorien bak mordet på Kennedy. Specter var medlem i Warren-kommisjonen, nedsatt av President Lyndon B. Johnson i oktober 1964 for å etterforske mordet på John F. Kennedy.  Hvis den offisielle teorien om at Lee Harvey Oswald var alene om mordet, og ingen andre var innblandet, måtte det finnes en forklaring på de åtte skadene som var påvist hos Kennedy og mannen som satt foran ham - Guvernør i Texas John Connaly . Det ble nemlig avfyrt kun tre skudd. Ett av dem bommet. Ett skudd gikk gjennom halsen til Kennedy, og ett skudd traff Kennedy i hodet slik at en del av hodet ble revet av (se Zapruder-filmen ). Poenget er bare at også Connoly fikk flere skader, både i håndleddet og i brystet.  Warren-kommisjonen kom opp med en teori om at kulen som gikk gjennom presiden

Spotify for iPhone - sorry

Idag lasta jeg ned Spotify for iPhone. Greit å sjekke hvordan det er, tenkte jeg - bare for å oppdage at jeg må betale 99 kr måneden eller 1188 kr i året for å bruke den. Den har riktignok offline-funksjon, slik at du kan høre musikk uten å belaste tellerskritt, noe som bare skulle mangle. Likefullt. Etter å ha vurdert saken raskt litt fram og tilbake, ser jeg ingen grunn til å oppgradere Spotify-abbonementet mitt med 1188 kr pr år som konsekvens. Jeg har råd, men ser faktisk ikke helt poenget. Jeg kjøper musikken min uten å mukke på iTunes, siden jeg synes de som lager musikk fortjener at jeg betaler for det, men etter hva jeg har hørt tjener de særdeles lite på Spotify - om jeg er betalende eller ikke. Jeg er åpen for at jeg som nylig fylt 40 ikke er den generasjonen som forstår genialiteten i dette, men samtidig vet jeg utmerket godt at mine tenåringsbarn vil slite tungt om de både skal skrape sammen penger til en iPhone med et abbonement som funker for dette uten å ruinere dem, og

Bra Jens!

Årets nyttårstale fra Statsministeren var en klok og god tale. Både når det gjelder finanskrisen og de utfordringer og muligheter den skaper for satsing på nødvendig opprusting av offentlig infrastruktur og hvordan vi gjennom å satse klimavennlig kan skape nye muligheter for verdiskaping. Men ikke minst er jeg glad for klar tale om situasjonen i Midtøsten, der Statsministeren understreker at den israelske okkupasjonen må ta slutt: Fred for folkene i Midtøsten kan ikke vinnes gjennom våpenmakt. Det er bare en vei til virkelig fred: - Slutt på okkupasjonen.  - Sluttfør forhandlinger om en varig fred. - Gi både palestinere og israelere den tryggheten de fortjener. - Våpenbruken må stoppe.  - Nødhjelpen må komme fram. - Sivilbefolkningen har lidd nok. Hele nyttårstalen  (SMK). Omtale i Dagsavisen,   VG og Dagbladet .