Gå til hovedinnhold

FrP=mer bompenger

Neste år er det lokalvalg. Det er liten tvil om at FrP=mer bompenger. Nesten i alle kommuner hvor FrP havner i posisjon (og det er heldigvis ikke mange), samles det inn bompenger.

Størst er Oslo, hvor det samles inn over 40 mrd kroner fra bilistene. Men også i Os kommune, i Askøy kommune, i Austevoll kommune, i Fræna kommune, i Bergen kommune og i Fredrikstad kommune styrer FrP med bompenger.

I Fredrikstad vant FrP valget på motstand mot bompenger og eiendomsskatt, men de har ikke fjernet hverken eiendomsskatten eller bompengene. Tvert imot var noe av det første den nye FrP-ordføreren gjorde å sende brev til vegmyndighetene med beskjed om at de ikke kom til å fjerne bommene.

Samtidig later FrPere i kommuner de ikke har innflytelse som om de er imot bompenger. Det er en bløff. Det er faktisk ingen parti i Norge som er mer ivrig med å innføre bompenger enn FrP. Derfor er det direkte komisk å følge med på debatten FrP nå har om hvorvidt de skal ekskludere ordførere og lokalpolitikere i posisjon fra FrP som støtter bompenger og eiendomsskatt (VG). Det blir ikke mange lokalpolitikere fra FrP igjen...

Denne bløffen bør avsløres.
Meld deg inn i Facebook-gruppa som vil avsløre FrPs dobbelspill her:
Avslør FrP: Norges største bompengeparti

Kommentarer

Terje Taper sa…
Så det du ser er at om folk ønsker seg veier må de stemme Frp, for der rødgrønne kommer ikke til å bygge en eneste vei der der får makten?

Er dette et valgløfte?
Tom-Oslo sa…
Problemet er vel heller det at STATEN nekter finansiering til et veiprosjekt dersom DET IKKE SKAL VÆRE BOMFINANSIERT, så INGEN BOM, = INGEN VEI..

og det er NEPPE FRP sin skyld..
Anonym sa…
til forfatter av dette makkverk av et innlegg.
Du er dessverre en av grunnene til at dette landet går til helvete, NULL IQ, NULL forståelse om politikk, UENDLIG mengde med svada.
Håkon sa…
Mon tro om AP lokalt noen gang har gjort ting partiet ikke liker sentralt....
Anonym sa…
Man kan lukke øynene og tro at FrPs valgløfter holder, eller åpne øynene og lese sakspapirene.
Jeg stemte på FrP for å slippe eiendomsskatten. FrPs ordførerkandidat i Skaun sa på stand utenfor Prix-en i Buvika at FrP var en garantist mot eiendomsskatt på bolig. Han skrev det i programmet også, som man fortsatt kan laste ned fra lokallagets side.

Jeg ble (for å bruke Siv Jensens ord) sjokkert da jeg leste i kommunestyreprotokollen at det var FrPs varaordfører som faktisk fremmet budsjettforslaget med eiendomsskatt på bolig, og at alle tre fra FrP stemte for å innkreve eiendomsskatt på bolig i tre år.
Neste gang stemmer jeg IKKE på det partiet (de kandidatene). Håper det blir lov å stryke løftebrytere.
Anonym sa…
Det er alltid et problem for et populistisk parti når ikke "vinden blåser" samme vei som den sunne fornuften. Nå er bompenger bare for bagateller å regne.
Det største mysteriet er hvordan 25% kan stemme på et parti som vil fjerne stillingsvernet og kollektivavtalene samtidig som man synes det er greit at utlendinger jobber i Norge for 50 kr/timen! Kjekt å kjøre gratis på alle veier.Det vil man nemlig ha god tid til mens en eller annen står og utfører jobben din til en brøkdel av prisen!
Don Corleone sa…
Frp må være veldig bra å ha for AP. Da kan de slenge usakligheter om Frp for å ta bort fokus fra APs bomring-mafia, og spesielt "miljøpakken" i Trondheim. AP sentralt utpresser kommunene til å bygge bomring, ellers har de ingen mulighet til å finansiere veiprosjektene. Den såkalte "miljøpakken" i Trondheim er et klassisk eksempel, hvor AP-mafiaen sentralt, i Trondheim og i Malvik har samarbeidet glitrende for å loppe folk som må igjennom Trondheim, til lokal utbygging i Trondheim. Malvikingene må endog betale for å kjøre inn i sin egen kommune - den høyeste taksten av alle bompunktene, såklart. Malvik-ordføreren er svært "opprørt", og slår noen huller i luften så det virker som han gjør noe. Topp-politikerne i AP i Trondheim betaler selvsagt ikke et øre i bomring.

Imponerende. Jeg blir en amatør sammenlignet med denne gjengen.

Populære innlegg fra denne bloggen

Senator Arlen Specter (R-PA), 79 år tar gjenvalg i 2010

Arlen Specter er republikanernes mann fra Pennsylvania. Han er en av de lengstsittende senatorene, og har hatt sete siden 1980. Bildet som illustrerer denne bloggposten viser Arlen Specter rekonstruere "single-bullet"-teorien bak mordet på Kennedy. Specter var medlem i Warren-kommisjonen, nedsatt av President Lyndon B. Johnson i oktober 1964 for å etterforske mordet på John F. Kennedy.  Hvis den offisielle teorien om at Lee Harvey Oswald var alene om mordet, og ingen andre var innblandet, måtte det finnes en forklaring på de åtte skadene som var påvist hos Kennedy og mannen som satt foran ham - Guvernør i Texas John Connaly . Det ble nemlig avfyrt kun tre skudd. Ett av dem bommet. Ett skudd gikk gjennom halsen til Kennedy, og ett skudd traff Kennedy i hodet slik at en del av hodet ble revet av (se Zapruder-filmen ). Poenget er bare at også Connoly fikk flere skader, både i håndleddet og i brystet.  Warren-kommisjonen kom opp med en teori om at kulen som gikk gjennom presiden...

Menneskets ondskap - åpning av Bleken-utstilling på Falstad

Tale ved åpningen av Håkon Blekens utstilling i Kommandantboligen på Falstad 27. juni 2021. Alle foto: Falstadsenteret Kjære alle sammen! Det er ingen steder i Trøndelag som berører meg mer å komme til enn Falstad. Dette åstedet for menneskets mørke. For lidelse, fornedrelse, mishandling og død.  Jeg har vært her flere ganger på både vakre og meningsfulle markeringer, men jeg må innrømme at det griper meg såpass sterkt, at jeg ofte er utslitt når jeg drar her ifra.  Det gjør meg derfor ydmyk å få anledning til nok en gang å få bidra til oppmerksomhet om dette minnestedet. Og jeg blir takknemlig for å få lov til å holde minnet levende.  Her står vi altså. I bygninger tegnet, konstruert og bygget av arkitekter og ingeniører fra NTH og bygningsarbeidere som satt som fanger på Falstad. Kommandantene ville ha det bygget i tysk stil og uten kjeller, men nordmennene tenkte at krigen snart måtte gå over, slik at bygget skulle brukes av nordmenn i framtiden, så boligen måtte bli i...

Jernbane: Kan svenskene hjelpe oss?

Torsdag 17. juni reiser undertegnede til Riksdagen i Sverige for å be svenskene om hjelp til å elektrifisere Meråkerbanen. Norge har ikke råd. Det koster 800 millioner kroner å elektrifisere Meråkerbanen fra Storlien og til Trondheim. Gjør man det, vil svenskene kunne kjøre sitt X2000-tog fra Stockholm til Trondheim på 7 timer, eller om lag like lang tid som Trondheim-Oslo tar i dag. Trøndelag har gjentatte ganger tryglet Storting og Regjering om å finne disse 800 millioner kronene (senest i arbeidet med inneværende NTP), uten hell. Vi har til og med hatt med oss svenske politikere fra Jämtland til Transportkomiteen i Stortinget. Potensiale i Trøndelag Svenskene har modernisert jernbanen på sin side av grensen, og kjører fulle tog tur/retur Stockholm-Åre. Svenskene ser potensialet i å ha Trondheim som nytt endepunkt, uten at dette gjør inntrykk på Norges nasjonalforsamling. Svenskene (og finnene) ser også mulighetene som oppstår når det nå skal bygges en ny godsterminal i Trøndelag. De...