Altså;
Toppsjefen i Vy tjener 6,2 millioner kroner. Det siste året har han brukt 300 millioner kroner på å bytte navn på selskapet fra NSB til Vy og tapt det andre toganbudet på å kjøre tog, blant annet her i Trøndelag. Denne gang tapte de for SJ, som har det samme navnet de alltid har hatt. SJ var 350 millioner kroner billigere enn Vy - omlag det samme Vy har betalt for nytt navn.
Idag tapte Vy også flybusskjøringen til Værnes. En kan jo spørre seg om toppsjefen i Vy er så opptatt med å telle penger og speile seg i den nydesignede uniformen sin, at han glemte å sikre kvaliteten i anbudene de skulle levere.
Det er forresten også nokså provoserende å tenke på at Vy nå sier de kan kjøre tog for 160 millioner kroner i året på de strekningene de tapte i anbudet, mens de i år og de foregående årene har kjørt for 600 millioner kroner i året. I Trøndelag må fylkeskommunen betale Vy millionbeløp for at prisen på månedskort skal være det samme som på bussen, slik at ikke pendlerne som kan kjøre tog velger bussen isteden. De har med andre ord hatt god råd til å betale for dette selv.
Toppsjefen i Vy tjener 6,2 millioner kroner. Det siste året har han brukt 300 millioner kroner på å bytte navn på selskapet fra NSB til Vy og tapt det andre toganbudet på å kjøre tog, blant annet her i Trøndelag. Denne gang tapte de for SJ, som har det samme navnet de alltid har hatt. SJ var 350 millioner kroner billigere enn Vy - omlag det samme Vy har betalt for nytt navn.
Idag tapte Vy også flybusskjøringen til Værnes. En kan jo spørre seg om toppsjefen i Vy er så opptatt med å telle penger og speile seg i den nydesignede uniformen sin, at han glemte å sikre kvaliteten i anbudene de skulle levere.
Det er forresten også nokså provoserende å tenke på at Vy nå sier de kan kjøre tog for 160 millioner kroner i året på de strekningene de tapte i anbudet, mens de i år og de foregående årene har kjørt for 600 millioner kroner i året. I Trøndelag må fylkeskommunen betale Vy millionbeløp for at prisen på månedskort skal være det samme som på bussen, slik at ikke pendlerne som kan kjøre tog velger bussen isteden. De har med andre ord hatt god råd til å betale for dette selv.
Kommentarer