Gå til hovedinnhold

Hater regjeringen fotball?

Det er absurd at regjeringen nekter å diskutere hvorfor en aktivitet helsemyndighetene definerer som smittetrygg, må være forbudt, fordi vi blir smittet av utrygge reiser regjeringen har åpnet til utlandet.

Jeg forstår og aksepterer at regjeringen vil åpne samfunnet gradvis. Det er mye jeg savner som jeg aksepterer at jeg ikke kan gjøre for å stanse viruset. Som så mange andre avbestilte vi sommerferien til Spania da grensene var stengte, og vi reiste heller ikke ut selv om regjeringen forsikret oss om at det var greit. 

Men hverken jeg eller andre forstår hvorfor man nekter å forklare logikken ved å forby voksne folk å trene fotball, når de samme myndighetene forteller at det er trygt. 

Tar du med deg en ball og 20 venner i parken, er det helt greit, men trener du med de samme vennene under strenge smitteprotokoller i klubben din - er det forbudt. Dette til tross for at det ikke er påvist smitte av fotballaktiviteten som er åpnet i Norge eller nabolandene våre. Hadde helsemyndighetene dokumentert og forklart oss at dette er en smittefarlig aktivitet, kunne vi forstått det. Men de gjør det motsatte. De sier tvert imot at det er så sjelden kontakt innenfor 1 meter, at banen er så stor (over 300 kvm pr spiller) og kontakten så kortvarig, at det er «forsvinnende liten smittefare», for å sitere fung ass Nakstad i Helsedirektoratet fra en av mange opptredener på NRK.

I sommer delte jeg bussete i flere timer med en vilt fremmed person opp igjennom Nord-Norge. Selv med munnbind er det mer smittefarlig enn om jeg skulle trent eller spilt 11er fotball. Rundt omkring i landet er det til stadighet over tusen mennesker på samme areal som det er på en fotballbane (7000 kvm), hvor det er 22 spillere og en dommer. Og på toppen av dette tok regjeringen selv initiativ til å åpne for utenlandsreiser både for harryhandel i sør-Sverige og ut over kontinentet. En stor risiko som nå har medført økende smitte i landet. 

Regjeringen har altså påført landet økt smitte. Den kommer ikke fra fotballbanen, og den vil ikke øke om de over 20 spiller fotball på 7000 kvm bane framfor å gå på fest eller oppsøke andre mer tettbefolkede aktiviteter. Å holde fotballen stengt for å unngå smitte er, som en 5. divisjonstrener treffsikkert beskrev det; som å forby ferdsel på gangveiene for å hindre trafikkulykker.

I et opplyst demokrati bør vi kunne forvente at myndighetene gir forståelige og logiske forklaringer på hvorfor fotballen må forbys. Den strider ikke mot 1 metersregelen siden den ikke brytes ofte eller lenge nok av gangen. Derfor trengs det heller ingen unntak for fotballen som Høie og Raja til stadighet gjentar. Fotballen trenger ikke unntak fra smittereglene, den trenger en voksen, forståelig og kunnskapsbasert forklaring. 

Og jeg trenger å forstå hvorfor regjeringen absolutt måtte åpne for feriereiser til Europa og harryturer til Sverige.

Kommentarer

Anonym sa…
Hei alle Dette er en stor anbefaling som jeg må dele. Hvordan Dr.Ogala reddet meg og min bror fra herpes sykdommer han løser alvorlig problem og kurere noen form for sykdommer. Dr. Ogala kurert meg av herpesen min på mindre enn en uke etter å ha prøvd i årevis, han er flott og vet virkelig hva han gjør. Jeg anbefalte det til alle. Denne spell thrower er veldig, veldig bra. Profesjonell, presis, oppriktig og svært erfaren. Takk for arbeidet ditt! Jeg takker min venn for å informere meg om deg. Jeg må snakke med deg om problemene mine. Jeg forventet ikke umiddelbare resultater, og jeg var klar til å vente noen måneder. Til min overraskelse og forbauselse begynte jeg å se resultater etter noen dager med brystvorte. Min bror ble diagnostisert med herpesvirus, Han sorterte ut alle mulige måter å få kur, men alt var innsatsen viste seg avbrutt, men etter at vi servert Dr.Ogala, som forbereder urtemedisin for å kurere alle slags sykdommer (Herpes), sendte han urtemedisin til herpesvirus via kurertjenesten, og ga ham trinnvise instruksjoner om hvordan du bruker den, da broren min brukte det som indikert at han var helt kurert for viruset innen 3 uker etter bruk, er vi veldig gode. Dr Ogala er sterkt anbefalt. Det er ekte vare. Prøv det, og du vil ikke bli skuffet!
TRENGER DU HJELP? Kontakt +2347049668119 Eller Mail: Drogala02@gmail.com

: Fullstendig behandling av alle typer sykdommer !!

(1) DIABETES, 2) HIV&AIDS,
(3) URINVEISINFEKSJON,
(4) HEPATITT B, 5) IMPOTENS,
(6) BAREHET/UFRUKTBARHET
(7) DIARÉ, 8) ASTMA, 9) HVIS DU VIL HA ET BARN
(10 HVIS DU IKKE VARER LENGE I SENGEN ..
My ex-husband and I had always managed to stay friendly after our divorce in February 2017. But I always wanted to get back together with him, All it took was a visit to this spell casters website last December, because my dream was to start a new year with my husband, and live happily with him.. This spell caster requested a specific love spell for me and my husband, and I accepted it. And this powerful spell caster began to work his magic. And 48 hours after this spell caster worked for me, my husband called me back for us to be together again, and he was remorseful for all his wrong deeds. My spell is working because guess what: My “husband” is back and we are making preparations on how to go to court and withdraw our divorce papers ASAP. This is nothing short of a miracle. Thank you Dr Emu for your powerful spells. Words are not enough. here is his Email: emutemple@gmail.com or call/text him on his WhatsApp +2347012841542

He is also able to cast spell like 1: Lottery 2: Conceive 3: Breakup 4: Divorce 5: Cure for all kinds of diseases and viruses.

Populære innlegg fra denne bloggen

Senator Arlen Specter (R-PA), 79 år tar gjenvalg i 2010

Arlen Specter er republikanernes mann fra Pennsylvania. Han er en av de lengstsittende senatorene, og har hatt sete siden 1980. Bildet som illustrerer denne bloggposten viser Arlen Specter rekonstruere "single-bullet"-teorien bak mordet på Kennedy. Specter var medlem i Warren-kommisjonen, nedsatt av President Lyndon B. Johnson i oktober 1964 for å etterforske mordet på John F. Kennedy.  Hvis den offisielle teorien om at Lee Harvey Oswald var alene om mordet, og ingen andre var innblandet, måtte det finnes en forklaring på de åtte skadene som var påvist hos Kennedy og mannen som satt foran ham - Guvernør i Texas John Connaly . Det ble nemlig avfyrt kun tre skudd. Ett av dem bommet. Ett skudd gikk gjennom halsen til Kennedy, og ett skudd traff Kennedy i hodet slik at en del av hodet ble revet av (se Zapruder-filmen ). Poenget er bare at også Connoly fikk flere skader, både i håndleddet og i brystet.  Warren-kommisjonen kom opp med en teori om at kulen som gikk gjennom presiden

Spotify for iPhone - sorry

Idag lasta jeg ned Spotify for iPhone. Greit å sjekke hvordan det er, tenkte jeg - bare for å oppdage at jeg må betale 99 kr måneden eller 1188 kr i året for å bruke den. Den har riktignok offline-funksjon, slik at du kan høre musikk uten å belaste tellerskritt, noe som bare skulle mangle. Likefullt. Etter å ha vurdert saken raskt litt fram og tilbake, ser jeg ingen grunn til å oppgradere Spotify-abbonementet mitt med 1188 kr pr år som konsekvens. Jeg har råd, men ser faktisk ikke helt poenget. Jeg kjøper musikken min uten å mukke på iTunes, siden jeg synes de som lager musikk fortjener at jeg betaler for det, men etter hva jeg har hørt tjener de særdeles lite på Spotify - om jeg er betalende eller ikke. Jeg er åpen for at jeg som nylig fylt 40 ikke er den generasjonen som forstår genialiteten i dette, men samtidig vet jeg utmerket godt at mine tenåringsbarn vil slite tungt om de både skal skrape sammen penger til en iPhone med et abbonement som funker for dette uten å ruinere dem, og

Bra Jens!

Årets nyttårstale fra Statsministeren var en klok og god tale. Både når det gjelder finanskrisen og de utfordringer og muligheter den skaper for satsing på nødvendig opprusting av offentlig infrastruktur og hvordan vi gjennom å satse klimavennlig kan skape nye muligheter for verdiskaping. Men ikke minst er jeg glad for klar tale om situasjonen i Midtøsten, der Statsministeren understreker at den israelske okkupasjonen må ta slutt: Fred for folkene i Midtøsten kan ikke vinnes gjennom våpenmakt. Det er bare en vei til virkelig fred: - Slutt på okkupasjonen.  - Sluttfør forhandlinger om en varig fred. - Gi både palestinere og israelere den tryggheten de fortjener. - Våpenbruken må stoppe.  - Nødhjelpen må komme fram. - Sivilbefolkningen har lidd nok. Hele nyttårstalen  (SMK). Omtale i Dagsavisen,   VG og Dagbladet .